Може би никога не сте чували за Нерио Алесандри, но може би сте използвали оборудване във фитнеса, което той е проектирал. Алесандри е основател на Technogym, една от най-популярните марки за фитнес оборудване в света, с 50 милиона потребители в световен мащаб в 100 страни, пише CNBC.

Основана през 1983 г., сега компанията прави всякакви продукти - от свободни тежести до фитнес машини. Тя е доставяла велосипеди за тренировки, бягащи пътеки и други за няколко олимпийски игри и тази година ще осигури оборудване за събитието в Токио. Technogym също спонсорира Формула 1 и футболни отбори, включително "Милан". Сега бизнесът струва около 2,4 милиарда долара и откакто стана публично достояние на миланската фондова борса през май 2016 г., се наблюдава увеличение на цената на акциите с 156%.

Алесандри каза, пред CNBC, че финансирането с лични средства е помогнало на компанията да се развива устойчиво в първите дни. Той e поддържал постоянен паричен поток, като е искал от клиентите си да платят половината от цената на оборудването предварително, а другата половина - при доставка.

Скромно начало на бизнеса

Преди Алесандри да стане популярен с това, което прави и да работи с хора като Бил Гейтс, Арнолд Шварценегер и Силвестър Сталоун, той започва да проектира първите прототипи на фитнес уредите си в гаража на семейството си, близо до Чезена в Италия. Роден във фермерско семейство, Алесандри описва в книгата си "Born to Move" как е възпитан от родители, "които не са имали много пари, но са имали голямо достойнство". Когато става на 10 години, започнал да помага на родителите си, като следобед работел, опаковайки плодове в склада на дядо си. На 12-годишна възраст той разбира, че може да спечели допълнителни пари, използвайки страстта си към дизайна. Той разказва как негов заможен приятел в училище го помолил за съвет относно най-добрия модел на преносима стерео уредба, който да си купи. Те са били много търсени в Италия през 70-те години. Алесандри го купува от приятеля си за половин цена, след като той се отегчил от уреда, обновил го е и продавал с печалба. Алесандри е правил същото и със скутер Caballero scooter и автомобил Volkswagen Golf: купува, подобрява и продава на печалба.

Фитнес приложението, което привлича милиони потребители на месец

Фитнес приложението, което привлича милиони потребители на месец

Полезно предложение за след коледните празници

Как е стартирал бизнеса си Алесандри? 

Не след дълго, след като завършва гимназия, Алесандри искал да се захване със свой бизнес. Първоначално той решил да последва детската си мечта да стане моден дизайнер и изпратил писмо до легендарния италиански дизайнер Джорджо Армани, който тогава е отварял магазин в региона. Алесандри никога не е получил отговор от Армани, но интересът му към фитнеса се заражда, след като започва да ходи в местен фитнес и вижда, че предлаганото оборудване е само основно. Виждайки възможност да използва добре дизайнерските си умения, той започва да проектира оборудване в гаража на баща си.

Как трима приятели превърнаха провала на цяла индустрия в бизнес за милиони

Как трима приятели превърнаха провала на цяла индустрия в бизнес за милиони

Съдружниците загърбват стабилните си кариери, за да започнат революционизират доставките в Югоизточна Азия

През 1983 г., когато е 22 години той основава Technogym

Когато поръчките за неговото фитнес оборудване започват да валят, Алесандри оставя другата си работата и когато решава, че гаража му е малък, се мести да работи във фабрика за матраци.

Значението на културата

Алесандри казва, че друг фактор за успеха на Technogym е фокусът му върху културата. Той каза пред CNBC, че целта му е "да остави наследство за следващото поколение", което ще стане възможно чрез добра култура. Част от това се свежда до поддържането на "любопитство" и "страст" към бизнеса, каза той, което подкрепя непрекъснато подобрение. Той подчертава и важността от това да сме честни.

Бизнес империята, която Коби Брайънт остави след себе си

Бизнес империята, която Коби Брайънт остави след себе си

Баскетболната звезда беше гаранция за успех в бизнеса