Идеята за пътуването с бърза скорост по пътища, наподобяващи огромни транспортни тунели, не е нещо ново. През 2013 г. обаче създателят на автомобилния производител Tesla Илон Мъск е направил цялостна концепция и проект за подобно съоръжение, наречено Hyperloop. То представлява високоскоростна транспортна система под формата на мащабен тунел. Още преди две години Мъск е предизвикал най-известните инженери да се включат в осъществяването на проекта.
По неговата идея са се запалили от американската компания Hyperloop Transportation Technologies, които работят съвместно с Калифорнийския университет в Лос Анджелис по превръщането на проекта в реалност, пише CNN Money.
Новата транспортна система, която ще се захранва от слънчева енергия, ще може да се движи със 700 мили в час или с над 1100 км. в час, което е близо до скоростта на звука – 1234 км. в час. Hyperloop определено ще „издуха” всички други начини за придвижване, които използваме сега. За сравнение самолетите летят средно с 800 км. в час, а най-бързите влакове вървят с 320 км. в час.
Hyperloop ще е идеален начин да стигнете от град до град, които са отдалечени на не повече около 1500 км. един от друг. Така например пътуването от Лос Анджелис до Сан Франциско, които са на разстояние от около 610 км., ще трае само 34 минути.
Източник: Hyperlooptransp.com
Едно от предизвикателствата пред инженерите е да направят пътуването в подобен тунел комфортно. По техните думи пътниците, които ще пътуват в големи капсули, ще усещат ускорението само в началото, но след като се достигне пълна скорост ще се чувстват все едно почти не се движат.
От Hyperloop Transportation Technologies успокояват, че системата ще може да работи при всякакви метеорологични условия и дори ще е безопасна при земетресения. Вероятно обаче ще мине доста време, докато от компанията убедят пътниците да се качат в капсулата. Причината е, че тя ще бъде напълно автоматична и ще бъде контролирана изцяло от компютър.
Очаква се Hyperloop да може да превозва около 6000 пътници за час в двете посоки. Илон Мъск изчислява, че осъществяването на проекта ще струва по-малко от 6 млрд. долара. За изграждането на тунели, които ще могат да придвижват и автомобили, ще на нужни още 1,5 млрд. долара. За да се покрият всички разходи по съоръжението, цената на еднопосочния билет ще трябва да е 20 долара.