Въпреки че пандемията от коронавирус през тази година предизвика цунами от предизвикателства пред търговията в световен мащаб, компаниите в сектора все още разчитат сериозно на празничните разпродажби в края на годината, за да засилят представянето си.
Обикновено потреблението е доста силно и покрай Великден, както и преди връщането на децата на училище през септември. Нищо обаче не може да се сравни с харченето покрай Коледа и Нова година, както и преди Деня на благодарността в САЩ.
От платформата Visual Capitalists разказват повече за това как точно харчат потребителите покрай празниците в отделните части на света. За целта използват данни на MoEngage и AppFollow.
Какво показват изчисленията?
Докато Коледа се празнува в много части от света, то никоя друга държава не може да се сравни с Щатите по отношение на харчовете през този период на годината. За миналата година резултатът показва, че търговците са успели да спечелят 1 трилион долара само тогава.
Друго голямо събитие за сектора, тръгнало отново от САЩ, но придобило международна популярност е Черния петък (Black Friday). Отново за 2019 година продажбите само по време на тази кампания са достигнали 7,4 милиарда долара. Още по-голям е бил оборотът по време на Cyber Monday обаче - общо 9,4 милиарда долара.
Индия също е един от големите потребителски пазари в света, като се има предвид, че населението там наброява 1,353 милиарда души. Там най-големият празник, който е от ранга на християнската Коледа, се нарича Дивали.
Онлайн гигантът Amazon пуска специална кампания за разпродажби в Индия тогава, като през миналата година покупките по време на него са достигнали 46 милиарда долара. За да се илюстрира по-добре колко точно доставки са това, може да се каже, че в най-натоварения ден покрай Дивали американската компания е направила над 600 полета, за да обслужи всичките си клиенти в страната.
В Китай може да се каже, че еквивалентът на Черен петък е т.нар. Ден на самотните сърца. Разпродажбите покрай него привличат клиенти и от други части на света. През миналата година продажбите, свързани с него, са достигнали оборот от 38 милиарда долара.
Това обаче изглежда доста скромно на фона на харчовете покрай Китайската нова година отново през 2019 година. Те са били в размер на 149 милиарда долара.