За банките важи с пълна сила правилото - "с тях зле, но без тях още по-зле". Определено може да се каже, че финансовите институции трябва да работят по-здраво, за да подобрят имиджа си.
И все пак, нека да разгледаме основните направления, по които банките "лазят по нервите" на клиентите си, както и най-честите причини, които могат да ви накарат да погледнете към друга финансова институция.
- По-добро отношение към новите клиенти
Едно от нещата, които в най-голяма степен огорчават настоящите им клиенти са перманентно по-добрите условия предлагани на новите клиенти. Това важи, както по отношение на кредитите, така и на депозитите.
Почти винаги най-добрите оферти по депозити на всяка една институция са промоционални предложения, които важат до определена дата и за съжаление... за нови клиенти!
Същото важи и за кредитите. В борбата да си крадат "качествените" клиенти, банките са склонни да предлагат много по-добри лихвени условия на новите си клиенти. В допълнение можем да припомним, че лихвите по кредитите у нас са сред най-високите в Европа.
- Липса на възможности за удобно онлайн-банкиране
Съвременният технологичен потребител иска да банкира, през смартфона си. Той няма време, желание, както и нерви да "виси в офиси" и да чака търпеливо реда си от изтеглена машинка.
Та, който не следва този тренд, до голяма степен може да се каже, че е обречен в бъдеще. В допълнение изцяло онлайн-банките набират все по-голяма скорост на Запад, тенденция, която е много възможно да се прехвърли и у нас, много по-бързо отколкото финансовите институции предполагат.
Времето, в което можеш да чакаш пред офиса на популярна банка в продължение на 30 минути, за да си изтеглиш номер и да ти кажат, че няма да те обслужат, защото затварят след половин час (реална история), определено изтече.
- Лихвите, таксите и комисионите винаги са сред най-неизгодните
Ясно е, че банките си изкарват голяма част от печалбата от такси и комисиони. Някои банки обаче, разчитайки на голямата си клиентска база, смятат че е нормално да поддържат почти винаги най-неизгодните за клиентите си условия. Поне на база сравнение с таксите и комисионите на останалите конкуренти.
Това включва най-ниски лихви по депозтитие, най-високи лихви по кредитите, най-високи такси за превод към друга банка и др.
Не бъдете мързеливи, проверете какви такси плащате на банката си. Имайте в предвид, че разликите между финансовите институции могат да са значителни. Още с по-голяма сила важи това, ако банкирате много и често.
В допълнение погледнете какви са месечните ви и годишните такси по поддръжка на сметката, по кредитната ви карта и т.н.
А знаете ли, че много банки си начисляват месечна такса по сметка, която отдавна не сте ползвали и е видно, че е "мъртва". Много често обаче, за такава сметка ще ви се припомни, когато по нея са се натрупали непосилни такси и задължения (вместо както е напълно логично да ви звъннат два три месеца, след като се види, че по една сметка няма движение).
- Такси от тегления от банкомати
А вие знаете ли колко ви се удържа от теглене от банкомат от вашата банка? Още по-важно - от теглене от банкомат на друга банка...
Можете ли да се сетите за още?