Пазаруването онлайн е удобен и достъпен начин за набавяне на желани стоки възможно най-бързо и изгодно, а именно сумите за доставка са основен елемент от офертите, които привличат клиентите.
Ето защо безплатната доставка е основен приоритет за онлайн купувачите, но много търговци се борят, за да се справят с тези разходи.
Натрупвайки определена сума за покупка, онлайн търговецът предлага безплатна доставка на пратката. Някои обаче са на мнение, че подобно на почти всичко останало в интернет, безплатната доставка всъщност не излиза съвсем без пари, пише Fast Company.
Това често не се забелязва от потребителите, които очакват да получат поръчаните стоки, без да заплащат сумата по доставката.
Но всъщност безплатният превоз на пратката може да донесе загуби за играчите в бизнеса с електронно пазаруване. Особено по-малките търговци се сблъскват с нещо, което според някои е излизане от кризата - цената на безплатна доставка в много случаи е неустойчив елемент от офертата.
При много онлайн магазини цената на един безплатен превоз е включена в сумата на стоките или финансирана от други инвеститори.
Търговци обясняват, че е много по-скъпо за търговците на дребно да доставят продукти на входната врата на клиента, което може да се превърне в основна причина за загуби.
Цената на безплатна доставка може да бъде особено бреме за малките компании за електронна търговия. Това се отразява дори на лидери в бизнеса като Amazon и Target.
Обикновено Amazon си възстановява около 55 на сто от сумата, която харчи за доставки. През февруари онлайн търговецът вдигна минималната сума за САЩ, в размера на която клиентите трябва да си поръчат продукти, за да получат пратката си чрез изгодна за джоба доставка.
Според проучване от 2016 година на фирмата Walker Sands опцията за безплатна доставка е основополагаща, когато потребителите пазаруват онлайн. Общо 88 процента от анкетираните посочват безплатната доставка като най-важен фактор.