На съвещание с всички служби, Морска администрация прокурори, ДАНС, Агенция Митници, БОП, депутати ще бъдат представени получените сигнали за контрабанда с горива.
Това съобщи премиерът Бойко Борисов в началото на правителственото заседание.
Той изтъкна, че изцяло онлайн се наблюдава всеки един процес от движението на даден танкер до контрола на продажбата на гориво в различните бензиностанции. Всички сигнали са изведени в контрабандния център, уточни премиерът.
"Ще покажем какво се прави, за да спрат тия басни, които се говорят", посочи Борисов с недоволство към тези, "които много се упражняваха по темата горива".
Както с цигарите, при които контрабандата е сведена от 34% на 5%, тук с непрекъснато видеонаблюдение със съответната памет в сървърите ще се следи движението на танкерите, увери Борисов.
Всеки квадратен метър се съблюдава от камерите в този момент, допълни министър-председателят.
Припомняме, миналата седмица депутатите гласуваха отлагане на спорния нов закон за горивата с шест месеца, за да може да се постигне компромис между страните "за" и "против".
Изготвеното от Емил Димитров - Ревизоро законодателство срещна съпротивата и на редица организации в лицето на АИКБ, КРИБ, Българската строителна камара, Минно-геоложката камара и най-вече на Асоциацията на търговците и превозвачите на горива, които организираха протести още през пролетта на миналата година, а в парламента получиха подкрепата на НФСБ.
Твърда подкрепа за законодателството имаше от Българската петролна и газова асоциация (БПГА), както и от Българската стопанска камара, които като основен аргумент изтъкваха нуждата от прекратяване на контрабандата и изсветляване на сектора. Самото отлагане на закона те определиха като чадър над сивия сектор.
След протести и спешни срещи на различните страни, включително и при премиера Бойко Борисов, бе взето решение влизането в сила на закона да се отложи с 6 месеца, за да може в Наредбата, която го съпътства, да бъдат внесени промени.
Решението, макар и трудно, мина и през ресорните комисии, макар че в ресорната комисия депутатите изпаднаха в юридически колапс, когато се оказа, че гласуват решение за отлагане на закон, влязъл в сила ден преди това.
Xa-x@v
на 07.02.2019 в 00:00:51 #6Нещата са прости Тикво от Банкя.За жалост хората имат деменция,а не мозък. Няма какво да показва танкери и камери и други глупости,а да обясни следното: 2008 година барел петрол е около 130 долара. 2018 година барелът се търгува около 70 долара. Цената на дизела 2008 е 2,60 лева за литър. Цената на дизела 2008 е 2,50 лева. Пита се в задачата,откъде идва разликата? Размърдайте си нещото,което Господ ви е дал на раменете да мислите и си отговорете.
Путлерчок
на 06.02.2019 в 18:03:02 #5Тиква, ПО ГОЛЕМА КОНТРАБАНДА ОТ ТАЗИ НА ЛУКОЙЛ НЕМА!!!! ЗА МИЛИАРДИ!!! Даже часто пристанище си имат - до резиденцията на Доган, където не смееш да припариш!!!! Нещо да си чувал за фирмата на Лукойл - "Литаско България",чрез която горивата за по пряко минават през Швейцария и идват на изкуствено завишени цени за сметка на българската държава !!!!!!!!! ДАЖЕ И ПЕЧАЛБА НЕ ОТЧИТАТ ЗА ДА МОЖЕ ДОПЪЛНИТЕЛНО ДА ОГРАБВАТ БЪЛГАРИЯ!!!! ТИКВА, ПО ДОБРЕ КАЖИ КОЛКО ТИ ДАВАТ ЗА ДА ПРОДЪЛЖАВАТ ГРАБЕЖА НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД???
Avatarx
на 06.02.2019 в 16:49:55 #4Silver-Lake > Точно! По-добре не може да се каже!
silver-lake
на 06.02.2019 в 15:41:44 #3Трябва да се направи данъчна ревизия на Лукойл за 10 години назад и да си платят най-вероятно укритите и избегнати данъци. Товаренето и разтоварване на танкери на частното пристанище на Лукойл да става под пряк надзор на митничеките власти и да има адекватни измерителни уреди по цялото производствено трасе. Пример: Франция събра от Гугъл 500 млн. евро данъци със задна дата, разликата е там, че Макрон не ходи на лов с мениджърите на Гугъл, не играе карти с тях и не спи в техните хотели. Бойко се прави на умряла лисица и за нещастие няма един читав депутат в парламента да му постави в прав текст проблема с Лукойл. Напротив, готвят се закони за ограничаване на конкуренцията в търговията с горива и оттам нарстване на цените за сметка на потребителите. Социално отговорният резидент Радев също мълчи по тези въпроси. Тай, че ако искате най-скъпия бензин в Европа и да продължите да субсидирате приближените на Путин и руската пета колона, гласувайте пак за ГЕРБ, БСП, ДПС, Атака и други подобни търговски марки.
iavorski
на 06.02.2019 в 13:04:36 #2Някаква информация за обратния процес - как се проследява дали наистина се товарят горива от Лукойл нефтохим на танкери и не им се плаща акциз и дали после тези танкери наистина доставят до посочената дестинация. Там камери има ли?
Avatarx
на 06.02.2019 в 11:50:20 #1Не знам какво ще показват камерите, пък не е и интересно. Искам да знам колко данъци плащат руснаците Лукойл в българската хазна.