Държавата е готова със закона за държавните бензиностанции. На брифинг в Министерски съвет финансовият министър Владислав Горанов посочи, че държавата искала да отговори на очакванията на обществото за ценообразуването на бензина.
От Министерски съвет са аргументирали идеята си в Проект на Решение за одобряване на законопроект за изменение и допълнение на Закона за държавните резерви и военновременните запаси. Предложенията ще бъдат внесени в Народното събрание.
Финансовият министър Владислав Горанов обясни, че целта не е държавата да се меси в пазара, а да създаде възможност за по-добър пазар и по-добър достъп.
Конкуренцията работи и няма нарушение на антимонополните правила, отчете министърът на финансите, като обясни, че сериозно са се запознали с докладите на комисията по защита на конкуренцията. Видно е обаче, че някои бензиностанции поддържали с над 20 стотинки по-висока цена в сравнение с останалите бензиностанции и с 50 стотинки повече, отколкото бензинът излиза от данъчните складове.
Горанов иска обаче още по-гарантирана сигурност в цените на горивата. 91% от всички данъчни складове са собственост на шест оператора, което именно е проблемът. Заради това приоритет на законопроекта са и лицензираните данъчни складове.
За да може да има всеки достъп до търговията с горива се създава Държавна петролна компания. На нея ще бъде прехвърлено съхранението на държавните резерви от горива. Всеки търговец ще може да има достъп до отложено плащане на акциз. Така ще се увеличи възможността за конкуренция, по мнението на Горанов.
Държавата може да действа и като търговец, категоричен е министърът. Икономическият министър Емил Караниколов вярва, че промените ще дадат като възможност, привличане на нови инвеститори.
Основен приоритет за държавата било изграждането на данъчни складове.
Изграждането на бензиностанции едва ли ще става със средства от държавния бюджет. На въпрос кога обаче ще може да се случи това нито министър Горанов, нито министър Караниколов дадоха конкретен отговор, но финансовият министър заяви: "колкото по-бързо, толкова по-добре".
friend
на 18.05.2020 в 21:33:53 #958 Държавата има достатъчно контролни органи и може да ги използва и сега, но... няма интерес. Както казах по-долу, че ако се намали цената на горивата двойно, ще се намали и ДДС и акциз двойно. Тогава кой ще пълни хазната? Чрез създаване на държавни бензиностанции, държавата ще се бори единствено срещу нормалната пазарна икономика. Ако искат да накажат Лукойл, трябва да му вземат акцизните складове и да го санкционират докато не си оправи качеството. Те няма как да го оправят... и тогава да се национализира.... Т.е. да се развали сделката по приватизацията му.
ТT
на 18.05.2020 в 21:13:46 #8Вън държавата от икономиката! Долу всички регулации!
58eng
на 18.05.2020 в 20:52:46 #74. Държавните бензиностанции създават възможност за намаляне на цените ,ако хората протестират в моменти като този,когато международните цени са много ниски,а някои монополисти се услушват удобно. Все пак държавата трябва да служи на народа и да удря през пръстите такива като Лукойл. Ако не иска-да и се потърси сметка. Идеята за последваща приватизация е възможна,разбира се!
Avatarx
на 18.05.2020 в 20:31:35 #6Абсолютно безмислени начинания. Смях през сълзи. Пазарна икономика с държавни предприятия - три фалита направихме вече по този начин, ама на кого му пука...
friend
на 18.05.2020 в 20:16:25 #5аватаркс Това наистина е връщане към соца. Разбира се има и друга възможност.... да се изградят стотина бензиностанции, а след няколко години някой да ги приватизира.
friend
на 18.05.2020 в 20:13:53 #458 Винаги може да се "бръкне" на Лукойл, като със закон се национализират данъчните складове. Освен това Нефтохимът е изграден през 50те години на 20 век. т.е. десетина години след ВСВ. Тогава Русия е имала за цел да оправи своята държава, а не да гради нашата. Взема се една стара руска технология отпреди войната, и се инсталира у нас. Старата руска технология е стара американска ... от 20те години на 20ти век. Неслучайно ние произвеждахме и през 80те години бензин 76 и 83 октана. Сега, след като качеството на горивата на Лукойл са толкова ниски, има възможност да се национализира, заради неизпълнение на поетите обещания за качество на горивата. Така че който иска да им "бръкне", то той може да го направи....ако иска разбира се.
Avatarx
на 18.05.2020 в 20:07:10 #3Добре дошли назад в социализма! То повечето държави решиха напред да вървят, ама ние скоро ще върнем и Мавзолея. Даже имам идея кого ще наврът там...
friend
на 18.05.2020 в 20:04:08 #2Видно е обаче, че някои бензиностанции поддържали с над 20 стотинки по-висока цена в сравнение с останалите бензиностанции и с 50 стотинки повече, отколкото бензинът излиза от данъчните складове. -------------------- За всички е ясно кои бензиностанции поддържат най-високи цени. Това са Лукойл и Газпром. Останалите - ОМВ и Шел са в зависимост от цените на Лукойл. Не регулацията, а свободната конкуренция ще държи цените ниски. То и засега има ДКЕВР, които определят пределно високите цени на горивата, има комисия за защита на конкуренцията, Антимонополна комесея, и ред други.... и нищо не върши работа. Държавата чрез новите бензиностанции няма за цел да намали цената на горивата, защото хазната се пълни от акцизи и ДДС. При ниска цена на горивата ще е нисък и акциза и ДДС. С две думи, държавата има интерес да държи цената висока, а не да я намалява. Просто трябва да се разреши внос отвсякъде, за да има конкуренция. Трябва да се спрат картелните споразумения под заплаха от дълъг срок в затвора.
58eng
на 18.05.2020 в 19:52:13 #1Целта е да себръкне в здравето на ЛУКОЙЛ, а след това национализация на Нефтохим