За американския сенатор Елизабет Уорън и медийния магнат Рупърт Мърдок изглежда невъзможно да бъдат от един отбор. Това е като да се предложи на Манчестър Юнайтед и Ливърпул съвместно да играят във Висшата лига за сезона.

Но по отношение на технологичния свят това се случи, пише Independent. Бъдещят кандидат президент Уорън е известна с антипатията си към Amazon, Google, Facebook и Apple. Налагането на по-сериозни ограничения върху компаниите от технологичната индустрия е част от заложените акценти в предизборната й програма за вота през 2020 година.

Тя разкри плана си да спре компаниите от технологичния сектор, както и конкурентите им да разрастват онлайн пазара си. Facebook вече блокира някои от рекламите на американския сенатор за кандидат президентската компания.

Уорън смята, че Facebook има твърде много власт. От своя страна империята на Зукърбърг възстанови рекламите, но обясни, че те нарушават политиката му по отношение на използваното корпоративно лого.

След удара на Елизабет Уорън технологичните гиганти претърпяха още една атака. Рупърт Мърдок взе под прицел Google. Австралийското подразделение на News Corporation заяви, че компанията майка на Google - Alphabet трябва да продаде търсачката, за да е отделена от другите фирми и да не са под едно ръководство. Освен това медийната група лобира за по-строг контрол във Facebook, другият цифров рекламен инструмент.

Независимо от усилията на президента на Европейската комисия за защита на конкуренцията Маргрете Вестенгер, ролята на САЩ за решаването на проблема с технологичните компании е жизнено важна.

Това, което обаче бе изненадващо е, че планът на Уорън получи подкрепа с реплики като "разбийте ги" по време на събитие в САЩ, на което тя се появи.

Това, в допълнение към реакцията и от страна Рупърт Мърдок, вероятно говори за идея или политика, на която ѝ идва времето.