Премиерът Бойко Борисов е свръхактивен в кампанията за евроизборите. Този извод направиха социолозите Боряна Димитрова и Андрей Райчев в сутрешния блок на БНТ.
По думите им Борисов се е активизирал през втората половина на кампанията.
Димитрова отбелязва, че първата част на предизборната кампания е била под знака на имотните скандали и тогава ГЕРБ са претърпели сериозни щети на доверие.
"Имаше всички предпоставки да се вдигне силна протестна вълна на наказателен вот", посочи тя.
По думите ѝ в същинската кампания БСП са издигнали като основна своя теза темата за предсрочни избори, което обаче не е успяло да им привлече нови симпатизанти.
Боряна Димитрова изтъква, че Корнелия Нинова е успяла да привлече няколко остриета като Елена Йончева и Иво Христов, но според нея те са успели да се превърнат от пера в рейтингови политици.
"Това е кампания на амплитудите", подчерта социологът и допълни, че най-вероятно последното впечатление е най-силно, тъй като нагласите на хората от първата част на кампанията са се изменили.
Според Андрей Райчев победата на ГЕРБ е във възможностите на партията.
Той е на мнение, че по-интересни са малките участници, сред които силно впечатление правят Ангел Джамбазки и Веселин Марешки.
По думите му ДПС са сигурни, че ще влязат, но по-важен бил въпросът дали е минала раната Местан или не.
Райчев е категоричен, че депутатите, които изпратим в ЕП трябва да си взаимодействат.
Според Димитрова обаче все още стои интригата колко партии ще изпратят свои представители в Европейския парламент.