"Колкото по-често се срещаме, толкова по-добре и колкото по-малко говорим политически за вътрешна употреба, толкова по-добре". Такъв коментар направи транспортният министър Росен Желязков по време на среща с българските евродепутати и транспортния бранш по въпроса за пакета "Мобилност".
Той настоява за един по-справедлив мобилен пакт на дневен ред, а на ниво съвет и парламент да имаме нов подход. По думите му страната ни е изправена пред нова институционална ситуация, защото всичко е ново, предстои нова Транпортна комисия, нов Европейски парламент и нови докладчици.
На всички тези "фронтове и платформи" на убеждаване не само на политици и на хора, които взимат политически решения, но и на обществата от държавите-членки на Алианса, е важно да се обясни какъв е бизнес моделът на периферните държави, обясни транспортният министър.
Желязков посочи, че транспортното министерство винаги може да бъде домакин на подобни срещи и не е нужно да се правят отделни инициативи. По думите му сега е моментът за оперативната работа с ясното съзнание, че каквото и да си кажат на срещата, то ще бъде достояние, цел и задача на колегите от Алианса.
От своя страна евродепутатът от ВМРО Ангел Джамбазки заяви, че "изборите за Европейски парламент свършиха, а сега е време да си свършим работата". Той настоя да обясним българската гледна точка по пакета "Мобилност" в Европейския парламент.
Ще направим всичко възможно да имаме единна българска делегарация по темата за пакета "Мобилност. В това увери новоизбраният евродепутат от ВМРО Ангел Джамбазки след среща с транспортния бранш по въпроса за пакета "Мобилност".
Той увери, че по темата за мобилния пакет няма разделение политическо или поне такова не е заявявано. По думите му от всеки един човек от транспортния бранш изложил своите опасения и предложения по пакета "Мобилност", с които се очертали няколко задачи и няколко идеи, които ще се следват в ЕП."Всеки един от нас ще търси подкрепа и съмишленици, за да се избегне организираната политическа кампания от брюкселско журналистическо издание не само срещу България, но и срещи периферните държави", подчерта Джамбазки. Не трябва да се остава с внушението, че се защитават само българския национален интерес, тъй като това е общоевропейски интерес, защита на обединения европейски пазар и свободното движение на стоки, хора, услуги и капитали.
Сред останалите задачи пред българските евродепутати са местата в Транспортната комисия в ЕП, търсене на съмишленици в Европейския парламент. Освен това за българските евродепутати е много важно да има яснота по отношение на новия европейски комисар по транспорта.
От своя страна транспортният министър Росен Желязков коментира, че е повдигната темата за отделните институционално представени отбори в съвета на Европейския съюз и Европейския парламент. По думите му положителното е, че страховете, че национализмът ще доминира в рамките на ЕП не са се оправдали. Желязков изтъкна, че целта пред българските евродепутати е да се разшири кръгът на единомислещите. Те искат да убедят останалите евродепутати в ЕП за вредите, които ще донесе пакетът "Мобилност" в цял свят, а не само в държавите-членки. Той посочи, че се дължи обяснение на обществото в Централна Европа и яснота до какво може да доведе мобилният пакет, ако бъде приет."Има въпроси, които не бихме искали да се засягат публично и открито, които може да бъдат предотвратени на политическо и икономическо ниво", акцентира Желязков и допълни, че всякакви спекулации, че има пробиви и пробойни, са неоснователни.
Цветелина Пенкова от ПЕС/БСП обеща, че социалистите ще продължават ясно да защитават българските национални интереси. Червените също така настояват за участие в комисията, която се занимава с транспортните дейности в ЕП. Цветелина Пенкова вярва, че българските евродепутати ще успеят да се преборят за резултатите, които искат. Тя изрази надежда, че българската делегация ще бъде обединена да защити българския национален интерес и транспортния бранш.
Припомняме, в началото на април европарламентът одобри и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.
След това транспортният министър изрази притеснението си от прилагането на текстовете от пакета.
Евродепутатът Ангел Джамбазки също посочи, че битката за пакета "Макрон" ще влезе в следващия ЕП.
Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат.
На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа "за" срещу 154 - "против".
На 27 март обаче текстовете бяха върнати в транспортната комисия.
Въпреки това български превозвачи организираха 2 протеста - в Страсбург и София.
На заседанието на транспортна комисия бяха гласувани 1 224 предложения за изменения, от които 1 126 продължават за гласуване в пленарна зала. Между тях са и внесените от българските евродепутати предложения.
На 3 април стана ясно, че евродепутатите са отхвърлили и предложението на българските си колеги пакетът "Мобилност" да бъде свален от дневния ред за днешното заседание.
В края на май Ангел Джамбазки отправи покана към избраните евродепутатиот ГЕРБ, БСП, ДПС и "Демократична България" за общи действия относно Пакета "Мобилност I".
Преди седмица пък транспортният министър Росен Желязков съобщи, че е поискал среща в Брюксел за пакет "Мобилност" в края на юли.
Izidorus B.
на 17.06.2019 в 18:53:21 #3Пак продължава старата сага - сега в новия ЕП. Как не разбраха българските евродепутати, че пакетът "Макрон" всъщност е лош за българския мутренски бизнес, но Е ДОБЪР за българския шофьор. Явно има изключително силен политически и икономически натиск върху новите ни евродепутати да защитят интереса на българския частен транспортен бизнес. Който частен интерес подмолно и с манипулации на хората се представя за български национален интерес. Българския международен шофьор в момента е нещо като роб. Работи в Западна Европа, но получава БЪЛГАРСКА заплата. Разликата (а тя е в хиляди евро) отива в джоба на българския транспортен чорбаджия. Българският шофьор - роб се прибира веднъж на 6 месеца. Спи по паркинги , пикае и сере в храстите, ползува магистрални проститутки с ниска хигиена, храни се на крак. И за всичкото това унижение получава българска заплата. Трябва да си много глупав, много прост, за да търпиш това положение, че даже и да се натискаш за него. Но чорбаджиите действаха с желязна ръка при т. нар. "протести". Те закараха шофьорите в Брюксел да протестират под строй, под заплаха за уволнение и с лъжи и манипулации. Който не е съгласен да протестира за защита интереса на чорбаджията - мутра, беше заплашван. А който се разприказва за ужасяващите условия на работа , беше уволняван незабавно. Ето така се действа в супер-успешния български транспортен бизнес. Държавата се управлява от мафиот, и бизнеса също действа по мафиотски. Синдикатите в случая ги няма никакви, за да защитят интересите на българския шофьор.
Кастело Белведере
на 17.06.2019 в 18:12:25 #2Че то вътрешномакедоноодринските "революционерчета" ако не плямпат (по възможност на богата софра) , какво иначе да правят. Ще вземе да светне на абонираните им динковчета, че освен да клатят въздуха и да пищолят мухите за друго не стават.
mkg1977
на 17.06.2019 в 15:33:58 #1Само не можах да разбера, какво са я свършили досега в ЕП))??? Че тепърва ще се мъчат да правят нещо... разбрах))!