Столична община няма да променя данъка върху недвижими имоти, както и таксата на битовите отпадъци. Новината съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова на пресконференция във връзка с направените предложения за промени в Наредбата за определяне на размера на местните данъци на Столичен общински съвет (СОС).
Най-важните задачи, които стоят пред Фандъкова са подобряване качеството на атмосферния въздух и работата в кварталите. Поради тази причина кметицата предлага промени в наредбата за данъците и таксите на Столична община.
Столична община увеличава данъка за възмездно придобиване на имущество от 2.5% на 3%. Градоначалникът очаква с увеличаването на данъка за възмездно придобиване на имущество около 20 млн лв. допълнителни приходи в бюджета, с които да се гарантира ремонта на кварталните улици и тротоари. Тя посочи, че половината от събраните средства ще бъдат предоставени на районните кметове.
Фандъкова призова гражданите на София да подкрепят мерките на общината, за да може да се работи за подобряване на въздуха.
За подобряване качеството на въздуха кметът на столицата внася предложение за увеличаване данъка на автомобилите с най-ниските екологични стандарти и на тези с най-висока мощност. Най-замърсяващите коли да заплащат повече пари и за това градоначалникът предлага за колите със стандарт 0, 1, 2, 3 и 4 горната граница да бъде определена със закон.
Данъкът за колите с еко стандарти 5 и 6 се запазва, като той в момента е най-ниският. За колите с най-малка мощност увеличението ще бъде от 3 до 10 лева с по-ниските еко стандарти. За автомобилите с до 100 конски сили увеличението е между 7 и 40 лева. До 40 лева увеличение ще бъде за еко стандартите - 0, 1 и 2, а със стандарт 3 - 4 увеличението ще бъде със 17 лева.
Фандъкова очаква с увеличението на данъка на автомобилите приходите да достигнат до 18 млн. лв. през 2020 г. Те ще бъдат насочени към подобряване на градския транспорт и възстановяване на паркове и градини и озеленяване.
Градоначалникът обаче не очаква много хора да оставят автомобилите си, а на това Столична община смята да отговори с мерки като подобряване на градския транспорт, подобряване на разписанието и завеждащ транспорт. "Трябва да разберем, че трябва да се вземат мерки, ако искаме да намалим трафика. Когато колите се увеличават, това означава по-мръсен въздух", подчерта кметицата. По думите й, който замърсява, трябва да плаща повече.
Припомняме, че веднага след местните избори и по време на обсъждането на Бюджет 2020 финансовият министър Владислав Горанов призова кметовете да повишат местните данъци и такси, с акцент върху имотните данъци. Аргумент за това е изключително малката сума, влизаща в бюджета на общините от данъци върху името, а непрекъснато увеличаващите се средства, които самите местни власти искат от бюджета основно за инфраструктура.
Местната власт в Пловдив вече обяви увеличение на данъците.
boro72
на 27.11.2019 в 21:53:32 #9Данъкът за колите с еко стандарти 5 и 6 се запазва, като той в момента е най-ниският.. ......................................................................... Само обръщам внимание на кметицата и специалистите около нея,че наскоро върнах Волво с евро 5,на което му беше махнат DPF филтъра Незнам тея тъпи ли са или да,но докато не се затегне проверката при техническия преглед за премахнати филтри и катализатори включително и AD blue системи нищо не правите за чистия въздух,кауни...
friend
на 27.11.2019 в 20:54:30 #8Драци О кога ти започна да мислиш по капиталистически???
coco7
на 27.11.2019 в 19:09:34 #7Министерският съвет тогава да смъкне астрономическите нотариални такси. Всякакви крадци чрез държавата задръстват търговията с имоти безсмислено.
el viejo
на 27.11.2019 в 17:55:15 #6Започна се!
djeri
на 27.11.2019 в 16:54:36 #5Така се прави нищо че сме от София ,но селските номера не са и никак чужди! Сега не сме много далече от предизборната и платформа преди няколко седмици.Дали не забрави да го спомене тогава от “скромност”какво е замислила по въпроса след изборите?
karamazov
на 27.11.2019 в 15:42:32 #4draci на 27.11.2019 в 13:29:27#1 "Хората, каращи чисти коли плащат високи данъци, а тези, каращи таралясници плащат стотинки - еми няма такъв кретенизъм. По безумната социалистическа логика, че тия, каращи мръсни коли са бедни и трябва другите да плащат вместо тях. Не. Тези са бедни, не защото са сакати, а защото са мързеливи. А мързеливия не заслужава солидарност, точно обратното - мързеливия заслужава много високи данъци, че да започне да учи и работи поне колкото останалите." .............................................................................................................................. Точно казано!
koshera
на 27.11.2019 в 14:45:05 #3И винетка София . Иначе няма оправия
SSSS
на 27.11.2019 в 14:17:01 #2Най големия замърсител са хората, които се топлят на дърва, въглища или направо горят каквото им падне. Как ще разрешим този проблем? Също така хората с дърти коли, но с газови уредби, които не замърсяват особено, някой мисли ли за тях?
Kalos
на 27.11.2019 в 14:02:46 #1draci на 27.11.2019 в 13:31:48 Ти прочетели статията или си критикуваш така наисуст?! За Евро 5,6 няма да има увеличение. За Евро 0 най-голямо увеличение за другите до 4 по-малко. За коли с по-малка мощност по-малко увеличение. За коли с по-голяма мошност по-голямо. Което е логично. Ако караш кола 200 коня евро 6 едва ли замърсяваш по-малко от 60 коня евро 0.