Социалните мрежи са неразделна част от ежедневието ни. За някои дори създаването на съдържание за социалните мрежи е начин да изкарват прехраната си. Много от т.нар. инфлуенсъри печелят завидни суми именно от това, а последователите им надхвърлят милиони.

Но как гледат потребителите на инфлуенсърите в различните социални мрежи и до колко им симпатизират и се доверяват?

Проучване на SlickText от 2021 г. за начина, по който потребителите в момента гледат нa инфлуенсърите в социални медии, дава някои отговори.

По-голямата част от участниците в анкетата от поколението Z (31,69%) смятат, че в Instagram има най-добри инфлуенсъри, следван от Tik Tok (28,67%). Голямата част от тези, родени между 1946 до 1964 г. пък фаворизират Facebook. Но Всеки трети от респондентите заявява, че твърде много спонсорирани публикации е причината, поради която губят доверие в инфлуенсърите.

Почти половината от потребителите казват, че текстовите съобщения са най-предпочитаният начин, по който биха искали да комуникират с инфлуенсър извън социалните мрежи. Поколението на Милениалите смята, че публикациите в блог са най-добрият начин за комуникация, докато родените между родени между 1946 до 1964 г посочват, че имейлите са най-предпочитаният от тях вариант.

Влияние при рекламиране на продукти

Повечето участници в анкетата (38%) казват, че отзивите са най-полезното съдържание в социалните медии, което има смисъл. Голяма част от хората пазаруващи онлайн (52%) казват, че четенето на онлайн отзиви е начинът, по който решават преди да купуват.

34% също заявяват, че непредубедените отзиви са най-добрият начин за спечелване на доверието им. Дамите от поколение Z са забележително изключение от тази тенденция обаче.

Какво количество съдържание е приемливо от потребителите?

Един от трима анкетирани казва, че предпочита да вижда съдържание от инфлуенсъра, когото следва, няколко пъти на ден. Не цялото съдържание трябва да бъде концентрирано върху една и съща платформа. Потребителите харесват разнообразието що се отнася до канали, в които инфлуенсърите са активни.

Това, което обединява всички възрастови групи е всеобщото недоверие към спонсорираните постове. Анкетираните смятат, че твърде много спонсорирани публикации подкопават доверието на последователя в инфлуенсъра.

Но какво прави хората по-склонни да купят продукт, популяризиран от инфлуенсър?"

Почти 40% от анкетираните казват, че ако имат нужда от този конкретен продукт, тогава са склонни да го купят. Публиката харесва отзиви или клипове с инструкции за ползване на продуктите.