Вторият най-богат човек в Русия Михаил Прохоров планира производството на три елетрически модела на автомобили, които ще се предлагат първоначално в Русия през 2012 г., съобщи френският вестник La Tribune, цитиран от агенция Speed Press. Според изданието Прохоров ще работи съвместно с компанията на френския инвеститор Венсан Болоре, както и с фамилната компания "Пининфарина". Първоначално автомобилите ще се предлагат в Русия, като целта е да продават по 10 000 бройки годишно в Русия, като цена на всеки ще бъде 10 000 долара.
Преди да се появят новите електромобили, на пазара ще бъде пуснат първият хибриден автомобил, който холдингът на Прохоров „Онексим" ще произведе, вече си има официално име - ще се казва "Йо" (на руски характерното "Е" с две точки). Той не се нуждае от дозареждане от електрическата мрежа и изразходва 3,5 литра бензин на 100 км.
Въпреки че основният му двигател е електрически, колата не се нуждае от зареждане в мрежата, а работи на нов принцип. Отделяното от бензиново-газовата уредба електричество бързо се натрупва в супер кондензаторите, които захранват на свой ред електромотора с мощност от 70 к. с. С едно зареждане "Йо" изминава 400 км. При максимална скорост от 120 км/час.
Предполагаемата му цена е 372 000 рубли (около 8759 евро). Дизайнът на автомобила е разработен от студиото "Яровит моторс" в Санкт Петербург. Според производителите това ще е нова руска марка, измислена от самата компания. Изборът на име обаче бе предшестван от двумесечен конкурс, в чийто ход бяха разгледани повече от 100 предложения.
В началото на годината Прохоров, който е собственикът на холдинга „Онексим", заяви пред президента на Русия Дмитрий Медведев, че от средата на 2012 г. възнамерява да започне производството на евтиния автомобил. Според публикации в руската преса тогава компютърните тестове на модела са приключили, а към края на годината ще бъдат представени за сертифициране няколко версии наведнъж. Съобщаваше се и за разработване на проект за създаването на завод с производствена мощност от 10 000 автомобила годишно.
Тогава руската преса писа, че „Онексим" не възнамерява да моли за помощ от държавата. За реализирането на проекта Прохоров планира да похарчи около 100 млн. евро.
scorpio
на 08.12.2010 в 21:44:31 #4"За реализирането на проекта Прохоров планира да похарчи около 100 млн. евро." А наш'те умници дават за СРС-та 1млрд лв.... Въпрос на приоритети... US, май не се зачиташ много в статиите... специално за тая "колица" е изрично написано, че е хибридна. Може и малко да са се поизхвърлили с "новия принцип", но кой знае... а може да е и журналистическо недоразбиране. Не е трудно да и се сметне резервоара - около 15л т.е така са спестили доста от теглото, което за днешните електромобили (и хибриди) е съществен фактор.
US
на 01.12.2010 в 21:37:30 #3" а работи на нов принцип. Отделяното от бензиново-газовата уредба електричество бързо се натрупва в супер кондензаторите, които захранват на свой ред електромотора с мощност от 70 к. с. С едно зареждане "Йо" изминава 400 км. При максимална скорост от 120 км/час." В "Тойота" и в "Хонда" не са и чували за този "нов принцип". Отделно, за да се разправя, че изминава 400км, трябва да се спомене и колко е резеровара на колицата - това НЕ Е на батерии - доста подвеждащо иначе.
prusev
на 01.12.2010 в 21:34:41 #2и аз съм ЗА !!
Стаксел
на 01.12.2010 в 14:41:11 #1Браво на руснаците! Олигополът на досегашните производители на автомобили трябва и може да бъде разбит.