„Взимат ни здравето с двоен данък" е водещото заглавие на „Стандарт"
Двоен данък здраве ще ни удари по джоба от Нова година. Кабинетът въвежда втора задължителна здравна вноска. Тя ще е 2 или 3% от заплатата и ще се внася само от работещите. Освен нея всеки ще заделя и сегашните 6 на сто за лечение. Това предвижда новата здравна стратегия, която в понеделник ще е на бюрото на премиера Сергей Станишев, съобщиха за "Стандарт" авторите й от БСП, ДПС и НДСВ. Документът бе обсъден от доктори, икономисти и юристи на тройната коалиция преди ден.
Вторият данък ще влиза в частни фондове. Те ще преговарят с болниците за допълнителното лечение, което ще покрива новата вноска.
Властта вади лекарския съюз от преговорите за лекарства и финансиране на болниците, предвижда още стратегията. Тя забранява доплащането в клиниките и приватизацията на окръжните болници.
„200 лева "Гражданска" догодина", съобщава „Монитор"
Застраховката "Гражданска отговорност" ще поскъпне до 180-200 лева в края на 2007 г. Това прогнозира пред "Монитор" шефът на дирекция "Автомобилно застраховане" в ДЗИ-Общо застраховане АД инж. Евгени Игнатов. Така догодина ще плащаме с около 20-30% повече за полицата. В момента полица за автомобил до 1500 куб. см, който пътува и в ЕС, се движи между 100 и 140 лв.
След намесата на Комисията за финансов надзор обаче една от застрахователните компаниите сложи цена от 195 лв.Още повече, че с нея вече се покриват и събития, настъпили на територията на Европейския съюз (ЕС), припомни Игнатов.
Цените на обезщетенията са все по-високи, все повече хора пътуват навън и размерът на претенциите се повишава. Не може застраховката в Германия да струва 500 -1000 евро, а у нас 100 лв., ккатегорични са застрахователите.
Такава ниска цена на "Гражданска отговорност", каквато има в България от 40-50 евро за най-масовите коли за цяла година, няма никъде в ЕС, дори в Сърбия и Македония. В Румъния най-ниската цена е 130 евро. Цената у нас е неоправдано ниска за високите покрития, които се плащат в България и в ЕС.
"Гражданска отговорност" важи и за страните от ЕС, а в някои от тях - като Фрация, Финландия, Белгия, има нелимитирана отговорност на застрахователите по неимуществени щети, обясни шефът на ЗПАД "Армеец" Румен Георгиев. Според него в момента цената на "Гражданска отговорност" у нас е с 50 на сто по-ниска от реалната и скоро няма да достигне средната за ЕС. Друга причина, за поскъпване на застраховката е войната по пътищата у нас, добави Георгиев. Цената на "Гражданска отговорност" в "Армеец" започва от 178 лева за автомобили до 1 500 кубика, така че предполагаемата цена от 200 лева не е много висока от сегашаната, заяви шефът на "Армеец".
Цените на застраховките "Гражданска отговорност" ще се повишават плавно до 2012 г., твърдят от Националното бюро на автомобилните застрахователи.
Причините са разширяването на обхвата на застраховката за целия ЕС, както и по-големият размер на щетите, които се покриват, обясниха застрахователи.
Според застрахователитеа цената на застраховката "Гражданска отговорност" ще расте с темпа, с който се увеличават доходите на българските граждани. Те очакват средното ниво на автомобилните застраховки за Европейския съюз - 600 евро, да бъде достигнато у най-рано през 2011-2012 г.
Полиците по "Гражданска отговорност" у нас трябваше да поскъпнат още преди влизането ни в ЕС, тъй като трябваше да обединят задължителната за България премия и "Зелената карта". В борбата си за клиенти застрахователите обаче намериха начин да продават полицата далеч по-евтино от предвидените средно 140 лв. за най-малките автомобили и въведоха т. нар. териториални отстъпки. В случай че колата ще се ползва за движение само в България застрахователите правят отстъпка от 20, 30, 35 и повече процента, което в парично изражение достига близо 50 лв.
От началото на годината цените се вдигнаха с 10 -12%, което стана след края на кампанията през януари-февруари. Дотогава цената на годишната премия за автомобил среден клас бе под 100 лв.
„$ 10 000 заплата за военен лекар" е водещото заглавие на „Труд"
Срещу $ 10 000 заплата Кувейт, Катар и Дубай търсят да назначат български лекари от военните ни болници. Това съобщи вчера ген. Стоян Тонев, шеф на ВМА - София. Нашенците ще работят във военни болници в двете арабски държави и емирството. А те търсят доктори от почти всички специалности. Гурбетчиите няма да плащат за храната, транспорта, нито дори данъци.
"Много съм доволен от едногодишната си работа в кувейтската военна болница, условията там са изключителни", каза завърналият се наскоро у нас доц. Андрей Андреев от ВМА.
„Пробутват ни 54 екохрани менте", информира „Стандарт"
54 екохрани менте продават търговците в родните магазини. Това установила проверка на националната асоциация на потребителите. Доброволците засекли фалшив боб, леща, мюсли, овесени ядки, кисели краставички, кашкавал, кисело мляко и оцет. Етикетите на продуктите подвеждат купувачите, че това са екологично чисти продукти, обясни шефът на асоциацията на потребителите Богомил Николов. Върху опаковките се изписва "биологичен", "екологичен", "био", "еко" или, че са произведени в екологично чисти райони.
Продуктите обаче не са сертифицирани. Другият начин за подвеждане на купувачите е поставянето на българския знак за екопродукти - калинка, върху най-обикновени храни. Заради ментетата пазарът на биопродукти у нас не може да се развие. Затова екологично чистите храни са далеч по-скъпи, отколкото в Европа. Цената на биохраните на Стария континент е около 20 - 30% по-висока в сравнение с обикновените продукти. У нас често екостоките са двойно по-скъпи от останалите, обясниха от асоциацията на потребителите.
„Индия купува наши оръжия за $30 млн. годишно", научаваме от „Сега"
България в момента изнася специално оборудване, предназначено за индийската армия, на стойност между $20 и $30 милиона годишно, но това е далече от обемите през 90-те години на миналия век. Това съобщи премиерът Сергей Станишев пред българските журналисти, придружаващи делегацията ни в Индия.
Въпреки че светът се е променил оттогава, Индия остава много голям потребител на оръжейни стоки и България може да разширява присъствието си на този пазар, поясни премиерът.
Той посочи, че създаването на съвместни предприятия и трансферът на ноу-хау са други форми на сътрудничество между двете страни в оръжейния бизнес. Вчера делегацията ни посети Института за космически изследвания в Бангалор, където ще бъде инсталирана българска техника - устройството "Радом". През 2006 г. търговският оборот между България и Индия е бил едва 75 млн. долара.
„Още 47 093-ма пенсионери ще получат повече пари", пише „Дума"
Обхватът на пенсионерите, които ще получат увеличение на пенсиите с 10 на сто от 1 октомври, да бъде разширен, като вдигането да се отнася и за пенсиите, отпуснати в периода 1 януари - 30 юни 2007 г. Предложението е на председателя на социалната комисия Хасан Адемов (ДПС). Разширението се налага, тъй като увеличението от 1 октомври е повторно, а и били осигурени необходимите средства и за тази група от 47 093 пенсионери , които не са получили увеличение от 1 юли 2007 г., аргументират се и от парламентарната бюджетна комисия.
Депутатите обсъдиха вчера на първо четене три законопроекта за промени в Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване (ДОО) за 2007 г., а гласуването предстои днес.
Измененията, внесени от Министерския съвет, предвиждат индексиране на пенсиите с 10 на сто и намаляване на осигурителните вноски с три процентни пункта от 1 октомври 2007 г. Индексирането се отнася за отпуснатите до 31 декември 2006 г. пенсии. С измененията се предлага и промяна на минималния размер на пенсията за осигурителен стаж и възраст от 93,50 лева на 102,85 лева. Намаляват се осигурителните вноски за фонд "Пенсии" за родените преди 1 януари 1960 г. от 23 на 22 на сто, а за родените след 31 декември 1959 г. - от 18 на 17 на сто. Предвиденото намаляване на вноските за фонд "Безработица" е от три на един процентен пункт.
„Стени спират шума от улиците в София", е едно от заглавията в „Дума"
Шумоизолиращи стени ще бъдат изградени по най-натоварените улици и булеварди в София, съобщи вчера Дарик радио. Това ще стане след изработване на шумова карта на града, обясни зам.-кметицата по екология на столицата Мария Бояджийска. Тя допълни, че първо е необходимо да се извършат замервания за шумово натоварване из целия град. Идеята е те да се правят през 25 метра по улици и булеварди и за тях ще бъдат отделени 500 000 лева.
В сряда е извършено експериментално измерване на кръстовищата на бул. "Дондуков" и ул. "Раковски" и при преминаването на трамвая са отчетени 85 децибела шум при норма от 60 децибела. Сред най-шумните места са Орлов мост и бул. "Цариградско шосе".
Междувременно кметът на столицата Бойко Борисов каза пред общинския съвет, че извозването на боклуци до сметището в Цалапица продължава. Той е пратил писмо до премиера да вземе отношение по решението на общинския съвет на Пловдив за спиране на депонирането на столичната смет там.
Вчера стана ясно още, че в Столичния общински приватизационен фонд за полугодието са постъпили от продажба на общинско имущество 19,2 млн. лева, което е 2,3 пъти повече от заложеното в началото на годината.
На сесията на СОС, която е една от последните за този мандат, съветниците чрез тайно гласуване решиха да се удостоят с почетния знак на София. С малки изключения отличието получиха всички съветници.
„Таксито поскъпва с 10-15 ст. на километър", алармира „Новинар"
Таксимотровите превози вероятно ще поскъпнат с 10-15 ст. на километър до края на октомври. Заповед за претарифиране на таксиметровите апарати с цена 59 на километър, вместо сегашните 49 ст. за дневната тарифа, вече е издадена в компанията " О кей супертранс" по информация на таксиметров шофьор. Според него до 25-27 септември всички нейни коли ще работят по новите цени. Другите таксиметрови фирми вероятно също ще последват колегите си. В края на октомври 2006 г. таксиджиите се готвеха да вдигнат цените си с 10 ст., за да покрият натрупаното увеличение в себестойността на превоза заради скока в цените на горивата.
Тогава поскъпването беше спряно от една-две фирми, които обявиха решението си да задържат цената, обясни Румен Крумов, председател на Съюза на българските первозвачи. Организацията ще обяви в средата на този октомври колко е годишното инфлационно натрупване заради поскъпването на горивата. Вероятно към миналогодишните 10 ст. ще се прибавят още 5-6 ст., каза Крумов. Той уточни обаче, че всеки превозвач сам определя кога и с колко да промени цената на превозите.
Неотдавна Министерството на транспорта обяви, че обмисля с промяна в наредба да даде право на общините да определят единна цена на такситата в дадено селище.
„Фирменият регистър тръгна пробно", информира „Сега"
Търговският регистър вече се тества пилотно и успешно в Габрово и Варна. Това демонстрира вчера ръководството на Агенцията по вписванията към министъра на правосъдието. Единният електронен регистър по закон трябва да заработи от 1 януари 2008 г.
Безпроблемно работят централните сървъри, разположени в новата сграда на Агенцията на бул. "Ал. Стамболийски" 239. Те ще съхраняват и обработват информацията за фирмите от цялата страна. Вече е известен и домейнът на регистъра - brra.bg, който ще бъде активиран, когато тръгне единната мрежа. През този адрес ще може напълно безплатно да се прави справка за всяка регистрирана фирма - име, седалище, капитал (размер и внесен капитал), вид, управители, учредителни документи, промени, разпределение на капитала, другите фирми с участието на съответно лице и много други. Ще може да се вижда дори скенирана бележката за внесената такса по регистрация.
Търговският регистър трябваше да започне работа на 1 юли т. г., но в последния момент бе отложен за 1 януари 2008 г. Реформата предвижда регистрацията да бъде извадена от фирмените отделения на съдилищата, където се прави в момента, и да влезе в общата система към Агенцията по вписванията. Там освен търговския ще е и имотният регистър.
В края на юли премиерът Сергей Станишев разпореди създаването на специална експертна група, за да е сигурно, че този път системата ще стартира в срок. Създаден бе и Обществен съвет, в който влизат представители на заинтересованите ведомства, на Българската стопанска камара, БТПП. Негов председател е зам.-министърът на правосъдието Ана Караиванова, която подаде оставка именно заради отлагането на регистъра, но бе убедена от новия министър Миглена Тачева да се върне и да поеме отново този проект.
Според председателя на Агенцията Емил Станков и неговата заместничка Даниела Митева всички институции са убедени, че повече отлагане не трябва да има. Специална работна група готви промени в закона за регистъра, наредбите и тарифата, които трябва да се приемат преди 1 януари 2008 г. До 15 октомври т. г. трябва да се докладва на премиера дали има някакви проблеми. Станишев лично настоявал за пилотното тестване на системата, за да се видят навреме евентуални пропуски.
„27% от България в НАТУРА 2000", съобщава „Дума"
Националният съвет по биологично разнообразие (НСБР) одобри 27 от отложените общо 29 защитени зони за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна по НАТУРА 2000. Вчера НСБР разгледа повторно документацията за зоните, след като решението дали да бъдат включени в екомрежата не бе взето от съвета на 21 ноември миналата година по предложение на Националното управление по горите (НУГ). Аргументите на НУГ бяха да се прецизират границите на определени типове горски местообитания.
След заседанието на съвета зам.-министърът на околната среда и водите Йордан Дардов уточни, че са отложени за разглеждане буферните зони на националните паркове "Централен Балкан" и "Рила".
Одобрените вчера зони са 14% от територията на страната, или около 1,5 млн. ха. Това означава, че общо 27,2% от територията на страната попада в границите на екомрежата НАТУРА 2000. Независимо от исканията на експертите на Агенцията по горите да бъде отложено разглеждането на част от зоните и други 19 да бъдат намалени съветът по биоразнообразие не е приел това предложение, допълни Дардов.
„Американци проучват Русе за завод за бъгита", научаваме от „Дневник"
Американският производител на превозни средства от типа ATV (all-terrain vehicles) "Поларис индъстрис" (Polaris Industries) проучва Русе и румънския град Гюргево за изграждането на завод, съобщи регионалният мениджър на компанията за Румъния, България и Молдова Богдан Георгиу. Това ще бъде първият завод на "Поларис" в Европа за този тип превозни средства, както и първата такава изобщо на територията на Стария континент.
В момента "Поларис" има фабрики само в САЩ и Тайван. Румъния заедно с България се смята за най-подходящото място за развитие в Европа, посочва Георгиу. "Поларис" планира да инвестира 50 млн. евро в новата фабрика, която ще бъде отворена най-късно през втората половина на 2009 г. Около 80% от продукцията на завода ще бъде предназначена за Европейския съюз.
И двата града имат почти равни шансове за проекта, коментира Георгиу, като ще се оценяват фактори като инфраструктура, съоръжения в двете локации, контакти с местните власти и склонността им да съдействат, както и наличието на подходяща работна ръка. От значение са и цената на земята, енергийните източници в района, инфраструктурата и дори човешките ресурси, уточни Георгиу, като добави, че за момента повечето от тези фактори са съизмерими и за двата града.
По думите му в завода първоначално ще бъдат наети около 500 служители, чийто брой ще бъде увеличен до 800. Крайното решение ще бъде взето до края на ноември. Междувременно "Поларис" води преговори с няколко български дилъри за откриване на представителство у нас, като още следващата седмица ще стане ясно с кои компании ще работи. По думите на Георгиу компанията ще има има шест основни дилъра до края на 2008 г., съответно за София, Пловдив, Варна, Бургас, Велико Търново и Стара Загора.
"Поларис" ще се превърне в третия чуждестранен производител на автомобили в Румъния след "Рено" и "Форд", които имат съответно заводи в в Питещ и в Крайова. В България цената на едно ATV започва от 3 хил. лева, като стига до 14 хил. лв. Все още не са достатъчно разпространени у нас, като основно се използват за развлекателни цели.
Компанията е вторият в света производител на АТВ-та с пазарен дял от 22%, като пред него е "Хонда". Около 80% от производството на "Поларис" се предлага на американския пазар. Компанията е основана през 1951 г., като нейни акции се търгуван на фондовата борса в Ню Йорк. "Поларис" е известна като изобретателя на АТВ-ата и на моторните шейни и е единственият производител, който снабдява американската армия. Компанията има дъщерни дружества в Австралия, Канада, Франция, Нова Зеландия, Норвегия, Швеция и Великобритания. Миналата година компанията отчете продажби за 1.7 млрд. долара.
Смех
на 28.12.2007 в 12:02:23 #1www.avagruoup.bg - има сравнение на цени по гражданска отговорност