Българите се очертават като консервативни потребители. Оказва се, че 36.3% от тричленните български домакинствa харчат месечно за хранителни продукти до 300 лева, показва маркетингово изследване за потребителските предпочитания и нагласи.

Анализът включва две по-малки проучвания, направени в София и шест големи града на страната.. В столицата са анкетирани над 1 300 души, а в страната - 600 души.

64.6% от анкетираните софиянци са заявили, че предпочитат основно да пазаруват във веригите супермаркети.

80% потребителите в цялата страна са заявили, че предварително са планирали покупките. Импулсивните покупки са малък процент. Точно резултатите от тази част на изследването, дава основание на авторите да заключат, че българинът е консервативен потребител.

За анкетираните определящи при избора на магазин са качеството на стоките, цените, местоположението, разнообразието, възможността за самообслужване.

Интересен факт от проучването показва, че анкетираните потребителите не правят разлика между супермаркет, хипермаркет, дискаунт или верига от супер маркет.