Българският производител на козметика Solvex излиза на руския пазар с линията за лечебна козметика Elea, която ще се продава предимно в аптеките, съобщава руският РБК daily.

Благодарение на по-умерената си цена Solvex разчита да се конкурира успешно с марки като Vichy, Avene, Uriage, Bioderma, Biotherm, Lierac. Руските анализатори са заинтересувани от начинанието, но се съмняват в задължителния успех на българския „ценови коз".

Solvex е основана през 1995 г. в Пловдив. Заема около 10% от българския пазар. Над 65% от произвежданата продукция е предназначена за износ, основно за Русия и Украйна. Главните марки са Miss Magic, Miss & Mr Solvex, Elea, MM Beauty.

Козметичните средства за грижа за лицето Elea трябва да се появят в Русия още в края на 2007 година. Козметиката ще се реализира в аптеки и специализирани парфюмерийно-козметически магазини. Сега Solvex е в преговори с основните руски аптечни вериги, в частност с „36,6" и „Ригла".

Продукцията на Solvex на руския пазар ще се придвижва от изключителния дистрибутор на български козметични средства „БРК-косметикс".

По думите на генералния директор на дистрибуторите Методи Маджаров, линията Elea ще се продава в диапазона 250 - 500 рубли, което е висок сегмент на икономичната класа.

Невисоката цена не означава компромиси с качеството - обяснява Маджаров. „Това е съвременна козметика, разработена в лабораториите на Solvex в Швейцария и Франция".

„БРК-косметикс" разчита на продажби на козметика за около 40 млн. годишно в течение на три години.

Обаче анализатор от ACNielsen за Русия изтъква, че според маркетинговите изследвания в Русия цената има съществено по-малко значение при избор на стоки за красота и здраве. „Един от най-силните доводи за покупка е съблазнителното обещание на известен бренд".

Българският производител ще има жестока конкуренция в лицето на десетки руски и западни марки, вече завоювали доверието на потребителите.

Например в руските аптеки козметиката на търговската марка Vichy заема една трета в стойностно изражение от всички продажби.

Руснаците признават обаче, че българската стратегия има едно силно място - продажбата на козметични средства през аптечните вериги. Това е перспективна идея, тъй като в структурата на продажбите в аптечната верига „36,6" делът на лечебната козметика е 20% и продължава да се увеличава.

Освен това, и сам пазарът на козметика за грижа за кожата, на който излиза Solvex, нараства с високи темпове в Русия. По данни на ACNielsen ръстът на продажбите на средства за грижа за кожата през 2006 година по сравнение с 2005 година е 25%. В това число, голям е делът на антивъзрастни средства, чийто дял се е увеличил с 39% за година.