От декември тази година БДЖ планира да възстанови 125 влака по различни дестинации в страната.

Това заяви неотдавна назначеният главен изпълнителен директор на компанията Християн Кръстев, след въпрос на Money.bg, на пресконференция, на която бе представено цялото ново ръководство на националния превозвач.

Той посочи, че за последните години са закрити над 250 линии, като сега на дневен ред е възстановяване на поне половината от тях. Ще се засилят влаковете по дестинациите София - Русе, София - Пловдив, София - Перник и др. За целта се очаква до тогава от ремонт да излязат близо 190 вагони, за които има сключени договори.

Предвижда се с новия график да има и увеличаване на цените на билетите с 5%.

Управителят на „БДЖ Пътнически превози" Димитър Димитров, заяви, че в момента се работи и за създаването на 3 нови бързи влака и 7 нови пътнически влака по нови дестинации и маршрути.

Християн Кръстев каза, че се подготвя стратегия за стабилизиране и възстановяване на компанията, която да започва още от 2013 година. За целта се предвиждат разговори с кредиторите, с които се цели да бъдат постигнато споразумение за разсрочване на задълженията, което да даде "глътка въздух" на националния железопътен превозвач.
Очаква се до края на годината да се проведе търг за закупуването на нови мотриси от типа "шинобус", които представляват мотриси с размерите на автобуси.

В същото време за следващия програмен период се очаква да продължат преговорите за закупуване на нови вагони и локомотиви по оперативните програми на Европейския съюз. Бенефициент по тях обаче се очаква да бъде Национална компания "Железопътна инфраструктура", заяви зам.- министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Антон Гинев.

Причината е, че към този момент БДЖ не отговаря на изискванията, за да може пряко да получи новите вагони и локомотиви. В тази връзка са и предприетите законови промени, които да позволят на НКЖИ да осъществява и дейност като превозвач на пътници.

Компанията също така ще работи и за възстановяване на клиентите на БДЖ Товарни превозил, които за 4 години са намалели драстично. Ако преди 4 години пазарният дял на дружеството е бил 80%, то той в момента е намалял до 50 на сто.