Проектът се извършва от белгийската компания Dredging International, която спечели през есента на 2006 г. международния търг за удълбочаване на подходния канал до 15,50 метра.
Стойността на проекта е 20 млн. лв., като се очаква да бъде завършен за около 6-7 месеца.
На 1-во кейово място в Пристанище Изток в Бургас вече е пристигнал модерния драгажен кораб „Uilenspiegel", на белгийската компания, като вече са стартирана същинската работа по канала.
С драгирането на подходния канал на пристанище Бургас окончателно ще завърши проект "Разширение на пристанище Бургас - Терминал 2А, нов източен вълнолом и нов подходен канал".
Удълбаването на подходния канал представлява също така важна крачка и естествен преход към следвашия мащабен проект на порт Бургас - строителството на нов контейнерен терминал.
Ръководството на Пристанище Бургас работи усилено по този нов проект и перспективите са съвсем оптимистични, съобщиха от компанията.
Динамиката на досегашното и очаквано в близките месеци и години развитие на морската и пристанищна инфраструктура в региона напълно оправдано правят Пристанище Бургас благоприятен и естествен притегателен център за мащабни логистични проекти и инвестиции.