Първият частен национален жп превозвач на товари и конкурент на БДЖ - "Българска железопътна компания" планира да инвестира 10 милиона евро в нови локомотиви и вагони през 2007 година, съобщава изпълнителният директор на компанията Владимир Дунчев, цитиран от в. Монитор.

През 2006 година компанията е вложила 3 млн. евро в покупката на 8 румънски и на два британски електрически локомотива, които се очакват да пристигнат в България до края на януари тази година.

Целта на инвестицията на частния жп превозвач е с подновяване на новия транспортен парк да се опита да конкурира държавните железници с по-ниски тарифи и по-ефективни превози.

Припомняме, че през април 2005 г. тогавашният вицепремиер Николай Василев връчи лицензия за превоз на товари по цялата железопътна система на нашата страна на "Българска железопътна компания" АД, като с това дружеството се превърна в първият частен национален железопътен превозвач на товари.

За миналата година частната компания успя да изпълни оптимистичните си планове, като реализира превоза на 500 хил. тона масови товари.

Със закупените нови локомотиви (които чакат доставка), дружеството към момента разполага с 150 товарни вагона и с 14 локомотива.

Дружеството си поставя за цел да поеме товарните превози, които ще се формират след окончателното изграждане на общоевропейските коридори и особено на тези, които ще преминават през територията на съседна Румъния, както и превоза на товари към Централна и Западна Европа.

Основен ангажимент в бъдещата работа на "Българска железопътна компания" е стриктното спазване на Хартата за товарни превози на Европейския съюз, което е в съответствие с последните изисквания и стандарти при на превоза на товари.

С частната "Българска железопътна компания" се поставя началото на коопериране на наши и чуждестранни железопътни фирми, чиято цел е да се подобри конкурентноспособността на железниците при вътрешните и международните превози.

Това е особено актуално за нашата страна след приемането ни в Европейския съюз.