От Е.ОН решиха да прилагат директно начисляване на такса „включване"
още преди да се е наложило да изключват абонати. Такъв е случаят в Русе.

Семейства, които живеят в квартал „Чародейка", са принудени да плащат такава такса, разказва БНТ. Така на тричленно семейство, което е забавило с ден плащането на февруарската си сметка за ток, са начислили допълнително 19 лева и 50 стотинки за т. нар. такса „включване".

Жената, която се опитала да плати сметката обяснила, че на практика у дома им има ток и не смята да плаща за нещо, което не се е състояло.
„Изпратиха нарочно екип, който да ме предупреди да платя. Като отказах за пореден път, заради абсурдността на ситуацията, ми спряха тока", съобщи потърпевшият Стилиян Христов.

Възможна е не само тази ситуация, но и още по-абсурдната - двойно плащане на въпросната такса. Такава е историята на Борислав Стоянов от Русе. Той закъснял с плащането на сметката си за януари и отишъл да внесе парите малко преди Великден. Наложило му се обаче да даде двойно.

„Платих си тока, таксата за включване е 19 лева - платих и нея. След това ми казаха, че ще пуснат тока в следващия работен ден. Не можех да чакам. Накрая ми казаха, че ако платя още 19 лева, ще ми го закачат експресно, в рамките на 1 час", разказа Стоянов.

Коментарът на пострадалите е, че действията на електроразпределителното дружество са като своеобразна форма на рекет, която монополистът налага, за да не прекъсва тока.

В отговор на запитване на БНТ от пресцентъра на Е.ОН съобщиха, че т.нар. такса „включване" се начислява в деня, в който е взето решение за спиране на тока и с нея се плащат разходите по организацията на прекъсване.

В конкретния случай служителят на компанията не е успял да спре тока на семейството, тъй като ключът за таблото във входа е бил повреден. От дружеството уточняват, че тока ще бъде пуснат, след като клиентът им заплати таксата за възстановяване, както и сметката си.

Припомняме, вчера десетки варненци излязоха на протест срещу политиката на дружеството. Участниците в протеста подчертаха, че са недоволни от високите сметки и качеството на доставяната електроенергия.