Facebook разработва нова технология, която ще позволи на социалната мрежа да разбира по-добре своите потребители. Проектът е секретен, но все пак технологичният директор на компанията Майк Шрьопфер повдигна леко завесата.

Новата технология стъпва на т.нар. „дълбоко машинно обучение" и използва изкуствена невронна мрежа за обработка на данни, предаде Technology Review. Системата може да разпознава обекти в снимки, а също така - емоции и събития, дори ако потребителят не говори открито за тях.

Facebook се надява, че подобна технология ще й позволи да предсказва поведението на потребителите, които редовно публикуват в социалната мрежа информация за своя живот. Крайната цел, разбира се, е по-качествено таргетиране на рекламата, предаде TechNews.bg.

Дълбокото машинно обучение може да намери приложение и при сортиране на снимките, които потребителите поместват в своите акаунти, допълва Майк Шрьопфер. В момента ежемесечната аудитория на Facebook възлиза на около 1,15 милиарда души.