Вълни нагънат асфалт, потънали и дори отнесени участъци от строящата се магистрала “Тракия” от Стара Загора до Карнобат. Това видяха министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова и журналистите при проверка на място в сряда, предадоха информационните агенции.
Внезапна проверка с подвижна лаборатория на якостта на натоварването на пътя и носимоспособността на лот 4(чийто строител е консорцуул с водеща компания Холдинг Пътища) беше извършена по време на инспекцията на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на строителството на автомагистрала „Тракия", предаде агенция Фокус. Някои от пробите показват леки отклонения от стандартите и показателите и трябва да бъдат коригирани до 1 май, за сметка на изпълнителите. Бордюрите на лот 3(който се изгражда от гръцката компания Актор) Павлова заяви, че не ги приемат като изпълнение и те ще бъдат премахнати и ще бъдат изпълнени както трябва.
Циментова стабилизация от близо километър на пътя ще бъде премахната и положена отново, заради некачествено изпълнение. Пред БНР министър Лиляна Павлова каза, че има забележки за плътността на циментовата стабилизация на лот 3 на автомагистрала „Тракия".
Според нея, слоят под асфалта не е достатъчно плътен. Всички поправки ще бъдат направени за сметка на изпълнителите. Цитирана от БТА, Павлова заяви, че е по-добре забележките да бъдат направени сега, по време на проверките и строителството, вместо - като се приеме обектът. Въпреки забележките министър Павлова обясни, че лот 3 е напреднал.
По лот 2,изграждан от Трейс груп, пък имало вълнообразни участъци, които също трябва да бъдат коригирани. Пътният възел на Нова Загора е слегнал и ще трябва да бъде преработен и възстановен. Подходите към надлеза над автомагистрала „Тракия" при Нова Загора са били пропаднали, защото насипът не е бил уплътнен, и отново ще трябва да бъде преправен, за сметка на строителите.
Отделни насипи по трасето трябва да бъдат изпълнени спрямо технологичното задание.
По време на инспекциите днес министърът показа мостра на предпазни огради за птици, които ще се монтират на 14 км, от които - 11 км на лот 3 и от двете страни. Мрежата е без аналог в световната практика. Висока е 4,5 метра. Изискването на еколозите било - тя да бъде в оранжев цвят и в горната и част да има нарисувани силуети на птици, за да не се блъскат в нея. Мрежата обаче създава притеснения за снегопочистването през зимата.
Antytrust
на 12.04.2012 в 11:10:21 #5Да вземат да оправят и отсечката от тунела до пазарджик, че там е кошмар ! Плащаме винетки за да си трошиме колите ...
Kalos
на 12.04.2012 в 11:05:16 #4Много знаете вие за краденето и за състоянието на магистралата бе Лично ли сте го видяли?Някаква вътрешна информация ли имате? И за информация Трейс която прави лот2 въпреки името е българска. И Хоолдинг пътища който прави лот4 е от български фирми. Поне да се бяхте поинтересували малко преди да пишете наизуст така от далече си личи чии интереси обслижвате
srong
на 12.04.2012 в 10:14:46 #3Голямо крадене с тия магистрали.Защо ли ГЕРБ толкова ритат да правят магистрали ? ..ами защото от пътища най-лесно и най-много се краде
bah
на 12.04.2012 в 06:58:50 #2Като я пуснат тогава "юфка"ще е меко казано.Не може 50% в джоба на някой а с останалите 50% да се изпълняват планове.Като гледам и фирмите какви са по-добре да бяха български,но не е странно защо не са нали всичко ще се разбере
Kalos
на 11.04.2012 в 19:19:55 #1На юфка е мозъчето на автора Пък и нег.рамотен Как се пише консорциум!?