„МВР: Махаме синия талон", четем на първа страница на в. „24 часа"
Вече няма да има регистрационни табели с имена и еднакви цифри. За да бори корупцията, МВР ограничава контактите на гражданите със служителите.
Синият талон към шофьорските книжки ще мине в историята до края на годината, каза вътрешният зам.-министър Филип Гунев при представянето на плана за мерки срещу корупцията сред служителите.
Прочети още от в. „24 часа"

"Държавата връща по-малко ДДС за коли и имоти" е водещo заглавиe от в. "Труд"
Министерството на финансите ще промени значително идеята си да връща на фирмите само част от ДДС при покупка на стоки, които се използват не само за служебни, но и за лични цели. Първоначално ведомството на Владислав Горанов предложи държавата да възстановява платения данък в пълен размер само за стоките и услугите до 700 лв., а за по-скъпи вещи данъчният кредит да се връща след доказване каква част от нея се ползва служебно и каква - лично.
"Може би ще вървим към завишаване на този праг до 35 000 или 50 000 лв.", каза Горанов след обсъждането на поправките в данъчните закони с бизнеса и синдикатите в Съвета за тристранно сътрудничество. Той обясни и че ограничението няма да засегне всички стоки над тази стойност.
Прочети още от в. "Труд"

"Фирмите ще декларират пред НАП стоки за над 35 хил. лв.", четем на първа страница в. "Капитал Daily"
Фирмите ще декларират пред НАП всяка покупка на стока над 35 или 50 хил. лв., като прагът все още се обсъжда. Това обяви финансовият министър Владислав Горанов след заседанието на Националният съвет за тристранно сътрудничество във вторник, на което бяха обсъдени последните данъчни промени, предложени по-рано този месец от Министерството на финансите. Промяната в Закона за ДДС ще бъде вкарана на Министерски съвет следващата сряда (7 октомври) и с това ще отпадне първоначалният вариант.
Прочети още от в " Капитал Daily"

"КАТ иска да сваля номерата на колите нарушители още на пътя" е водещo заглавиe на в. "Сега"
КАТ да може да спира от движение колите на нарушителите, като номерата бъдат сваляни още на пътя, без значение дали шофьорът кара собствен или чужд автомобил. Това предвиждат промени в Закона за движението по пътищата, съобщи пред "Сега" шефът на Пътна полиция комисар Бойко Рановски. Извънредната мярка ще се прилага срещу водачи, които са без книжка или са употребили алкохол. Колата ще се спира от движение за един месец. Подобно наказание ще грози и шофьорите с просрочени глоби.

Предложенията за промени вече са готови и най-вероятно ще бъдат внесени за гласуване в парламента от Министерския съвет, след като бъдат публикувани за обществено обсъждане. От КАТ се надяват, че по този начин ще могат да ограничат броя на неправоспособните водачи. Очаква се, че мярката ще направи по-внимателни работодателите, които наемат шофьори за служебните коли.
Прочети още от статията на в. "Сега"

""Фолксваген" маха лъжливия софтуер", пише във в. "Стандарт"
"Фолксваген" подготвя подмяна "в следващите дни" на софтуера на нейни автомобили, за който бе установено, че манипулира лабораторните данни за вредни емисии от дизелов двигател на компанията. Новият главен изпълнителен директор Матиас Мюлер заяви, че е изготвен цялостен план за извикването в обслужващите сервизи на близо 11 милиона автомобила, след което през октомври регулаторните органи да бъдат информирани какво е предприел най-големият европейски производител за решаване на проблема. Това е станало на среща при закрити врати с около 1000 водещи ръководители на "Фолксваген" в централата във Волфсбург късно в понеделник, съобщи Ройтерс. "Очакват ни дълъг път и много тeжка работа. Ще успеем да постигнем напредък стъпка по стъпка, но ще има и още разочарования", се казва в текста на речта на Мюлер. Германският регулатор КВА даде на компанията срок до 7 октомври да представи плана си за привеждане на двигателите към стандартите в страната и ЕС.
Прочети още от в. "Стандарт"

"По две катастрофи на ден с градския транспорт" четем на първа страница във в. "Монитор"
Жена осъди фирма за 3500 лв., не можела да лежи по гръб
По две катастрофи на ден с коли на градския транспорт стават само в столицата. Това сочи статистиката на КАТ, предоставена за „Монитор". От данните става ясно, че за последните 5 години в София са станали 2585 сблъсъка между градските рейсове и автомобили. Най-много катастрофи са станали през 2010 г. - 562, а най-малко са регистрираните през тази година - 298.
Прочети още от статията на в. "Монитор"

„Тръгна четвъртият мобилен оператор", пише в. "Капитал Daily"
Пет стотинки на минута разговор с всички фиксирани и мобилни мрежи в страната, 10 стотинки на минута в роуминг в Европа, отчитане на всяка секунда, само предплатен вариант на услугата, и всичко това - през интернет, чрез мобилно приложение. Това като цяло са параметрите на офертата от дълго чакания на българския пазар четвърти мобилен оператор. От двете лицензирани да бъдат алтернатива на трите телекома компании - "Макс телеком" и "Булсатком", първа "Макс телеком" успя да стигне до търговски старт. От вторник, 29 септември, операторът предлага освен мобилния интернет, който имаше и досега, и мобилен пренос на глас през приложение, достъпно при наличието на интернет връзка.

На пръв поглед стъпката не е революционна, доколкото и досега абонатите на мобилните оператори можеха да говорят през приложения, като Viber например. Разлика обаче има и тя е съществена - за пръв път клиент, който не желае да ползва нито "Мобилтел", нито "Теленор", нито БТК, може да се откаже от тях и да премине към "Макс телеком". Което с останалите налични и до момента приложения нямаше как да стане.
Прочети още от в " Капитал Daily"

„Конформисти дават акъл за държавните финанси", пише в. "Сега"
В България липсва сериозна дискусия за данъците, здравеопазването, енергетиката. Проблемите се "решават" на парче и обикновено водят до нови проблеми.
Често участници в различни дискусии по значими за всички нас теми изненадват със странни мнения. Те се афишират като експерти, а заемат позиция, която или е погрешна, или е плод на недостатъчно проучване, или е неприкрито пристрастна. Можем да наречем всичко това с една дума - конформизъм, който е в основата на много наши беди. А потокът от "експерти" не секва.
Прочети още от в. "Сега"

"Мит е, че бежанците свалят цените на имотите", четем във в. "Монитор"
Раздвижването на пазара увеличи броя на „брокерите за един ден"
- Госпожо Перфанова, оказва ли влияние на имотния пазар в България бежанската криза? Ваши колеги твърдят, че в центъра на София хора разпродавали имоти на безценица или имат намерение да го направят, защото там са струпани много мигранти?
- Нищо подобно. Бежанците не оказват никакво влияния върху имотния пазар - нито в центъра на София, нито където и да било в страната. Причината е тривиална - у нас няма голяма вълна от бежанци. Притокът на мигранти би се отразил по-скоро на социалната политика в държавата, но не и на пазара на имоти. Обратните твърдения са безпочвени. Пускат се понякога всякакви слухове, митове и легенди. Те обаче нямат нищо общо с действителността. Има и колеги брокери, които тенденциозно го правят.
- Обичаме да се хвалим, че в България почти всяко семейство има собствен дом. Това плюс или минус е?
- Зависи от гледната точка.
Прочети още от статията на в. "Монитор"

„Защо богатите икономики "повикаха" бежанци", пише в. „24 часа"
Мигрантите влияят положително на БВП и на пазара на труда
Доста е разисквана темата за бежанеца и неговата индивидуална "икономика". Въпросът е какво става от гледна точка на икономиката на приемащата страна, а този въпрос всъщност е важният.
Господа западняците благодарение на 7 години остеритет и политика на инсорсинг (връщане на производствата при тях) попаднаха в капан. Първо си създадоха дефицит на работна сила, сега трябва да пускат мигранти, за да го решават.
По време на кризата Германия изтегли инвестиции от периферни страни, върна производства и сега, когато икономиката ѝ вече излиза от кризата, се задъхва от спешна нужда от работна ръка.
Прочети още от статията на в. „24 часа"

"Държавата е силна, когато всички си плащат данъците", пише в. "Стандарт"
- Господин Вълканов, какви са измеренията на сивата икономика във вашия сектор - минната индустрия?
- В минната индустрия и по-специално в големите компании, които са в добива на полезни изкопаеми, няма сива икономика. Всички те са с изключително сериозно отношение и към бизнеса, и към работниците. Плащаме редовно заплати, осигуровки върху цяла заплата, данъци и концесионни такси. Специално в "Минстрой" много държим работниците да си получават редовно заплатите - на всяко 25-то число, а ако 25-и е в събота, те ги получават на 24-и. Но има нелегален добив на инертни и скално-облицовъчни материали, което е голям проблем. Когато пътувате по магистралите, се виждат доста кариери, където някой решава и започва да добива инертни материали. Също така има нелегален добив на въглища.
Прочети още от в. "Стандарт"