Повече от две трети от изпълнителните директори по света смятат, че бизнесът не прави достатъчно за справяне с глобалните „зелени" предизвикателства. Мнозинството казват, че са им необходими повече стимули за предприемане на действие. Данните са от скорошен доклад на ООН, информира GreenTech.bg.
От 1000 анкетирани изпълнителни директори за доклад на Глобалния договор на ООН, 93 процента са заявили, че екологичните, социални и управленски въпроси са важни за бъдещето на техния бизнес. 78 на сто разглеждат устойчивите практики като път към растежа и иновациите. 79 на сто заявяват, че зелените практики носят конкурентно предимство в тяхната индустрия.
Но докато 84 процента са заявили, че предприятията трябва да играят водеща роля в борбата с проблемите на устойчивостта, има и доста пречки за това - свиването на финансовите ресурси, многозначното отношение на клиентите и трудностите в оправдаването на разходите. Всичко това са пречки за постигането на напредък спрямо предишното проучване през 2010 година.
Финансите се определят като най-голямата бариера - това е проблем за повече от половината от анкетираните. 40 на сто казват, че лошите икономически условия правят трудно за компаниите да „вградят" устойчивостта в основния си бизнес.
Почти две трети от изпълнителни директори заявяват, че не могат с точност да остойностят устойчивостта.Това се смята за втората по големина пречка за постигане на напредък.
Изпълнителните директори също така казват, че бизнесът е постигнал малък напредък в убеждаването на потребителите, че устойчивостта е нещо, което „трябва да присъства". Почти половината мениджъри смятат, че потребителите винаги ще разглеждат устойчивостта едва след факторите цена, качество и достъпност.