Американската верига магазини Wal-Mart изнесе по-добри от очакваното данни за печалбите, след като потребителите масово са предпочели обектите на компанията заради големите отстъпки, пише днес Ройтерс.

„Наясно сме, че икономическото развитие на САЩ ще е от съществено значение за представянето ни през настоящата фискална година", коментира изпълнителният директор Лий Скот. „Потребителите бяха особено внимателни от къде пазаруват през януари, което е сигнал за намалели потребителски възможности", продължава той.

Печалбите са се покачили с 4% до $4.096 млрд. или по $1.02 на акция за периода 30 октомври до 31 януари (четвърто фискално тримесечие). Година по-рано приходите са били $3.94 млрд. или по 95 цента на акция.

От Wal-Mart се опитваха да увеличат продажбите си на територията на САЩ, като организираха разпродажби и щедри промоции. Това се оказа изключително добър ход в условията на приближаваща икономическа криза и занижените потребителски възможности на населението.

Празничните намаления започнаха още на 30 септември 2007 г., а на 2 ноември се състояха огромни промоции свързани с Деня на благодарността. Приходите за тримесечието са в размер на $106.27 млрд., като за същия период през 2006 г. те са били $98.09 млрд.

Прогнозите за първото тримесечие на тази година са за печалби от 70 до 74 цента на акция.

Малко повече от час преди да отвори първата за седмицата борсова сесия в САЩ, фючърсите на всички американски индекси се покачват. Dow Jones в момента е със 123 пункта нагоре (+1%), докато Nasdaq е с 22 пункта (+1.25%) в положителна посока.