При леките и лекотоварните модели се регистрира ръст от 18.6% до 28 0001 превозни средства, а при автобусите и камионите повишението е 67.3% до 2188 единици, предаде auto-press.net.
Стабилен ръст- 41.9%, се наблюдава и в търсенето на мотоциклети, общите продажби на които през първата половина на годината са били 383 единици.
След приключването на първите шест продажбени месеца на 2008 година, общо 10 марки могат да се похвалят с четирицифрена реализация на територията на България.
Това са:
1.Opel- 3240 автомобила, 11.57% пазарен дял;
2.Toyota- 2279 автомобила, 9.92% пазарен дял;
3.Volkswage- 2447 автомобила, 8.74% пазарен дял;
4.Ford- 2274 автомобила, 8.12% пазарен дял;
5.Peugeot- 2105 автомобила, 7.52% пазарен дял;
6.Dacia- 1730 автомобила, 6.18% пазарен дял;
7.Citroen- 1550 автомобила, 5.54% пазарен дял;
8.Chevrolet- 1508 автомобила, 5.39% пазарен дял;
9.Skoda- 1458 автомобила, 5.21% пазарен дял;
10.Renault- 1150 автомобила, 4.11% пазарен дял.
Битката за първата позиция при автобусите и камионите е изключително оспорвана. Със 781 нови регистрации за първите шест месеца на годината може да се похвали Iveco, а на второто място, със 728 единици, е Mercedes.
На трето застава Volvo с 389 продажби.
Едноличен лидер, със 151 нови регистрации, при мотоциклетите е марката Peugeot. На второ е Yamaha с 87, а на трето е Piaggio с 84.
Отчетоха ръст на родния автомобилен пазар
11.07.2008 19:25:37