Средствата са част от пакета за 2,3 млрд. долара, които ще бъдат отпуснати от петима кредитори, сред които е вашингтонската Inter-American Development Bank и Japan Bank for International Cooperation.
Проектът за 5,25 млрд. долара трябва да удвои капацитета на 80-километровия канал и да приключи до 2014 година. През съоръжението преминават 5 на сто от всички товари в света. Каналът, който до 2000 г. се контролираше от САЩ, е основен източник на приходи за Панама.
Панамският канал пресича Панамския провлак в най-ниската му част на територията на Панама, свързва Тихия океан с Атлантическия океан, разделя Северна от Южна Америка.
Той е с дължина 81,6 км., дълбочина 12,5 м., широчина 150 м и е съоръжен с 3 двойки шлюзове. От 1914 г. до 1999 г., каналът е контролиран от САЩ, а след това - от САЩ и Панама.
Първата документирана идея за построяването на канала е отправена до крал Карл Пети през 1524 г.
Строителството на канала се започва от Франция през 1879 г. През 1902 г. президентът на САЩ Теодор Рузвелт се отказва от идеята за строителство на канал в Ниагара и приема плана за продължаване на строителството на Панамския канал. През 1903 г. е сключен първият американско-панамски договор за безсрочно ползване на зоната на бъдещия канал от САЩ. Това позволява строителството да бъде продължено от САЩ и да бъде завършено през 1914 г.
Построяването на Панамския канал е огромна инвестиция и за онези времена само съоръженията струват на САЩ 390 милиона долара, което е еквивалентно на над 400 милиарда долара сега. По време на строителството са загубили живота си 5609 работници.



USD
CHF
EUR
GBP