Вторият в Европа автомобилен концерн смята да започне производство в град Калуга на 180 км. южно от Москва още през лятото, заводът ще има капацитет 150,000 автомобила годишно и ще се разположи върху 200 хектара.
От Peugeot посочват, че в завода ще се произвеждат средни по размер автомобили, моделите не се уточняват. Компанията разполага с линиите Peugeot 308 и Citroen C4 в сектора на малките семейни коли. В Русия 60% от продажбите на автомобили са в „средната" класа.
Не е напълно изключено французите да привлекат партньор за завода, кандидат е Mitsubishi Motors, който произвежда Peugeot 4007 и Citroen C в Япония.
„Пежо" смятат да продават 100,000 автомобила годишно в Русия до 2010 година и 300,000 в средносрочен период.
През миналата година Peugeot направи повече от 32% от продажбите си извън западна Европа и сега се присъединява към глобалните автомобилостроители, които навлизат на нововъзникващите пазари като Русия и Индия, където търсенето нараства, но местния производствен капацитет не достига, пише FT.
Така например Volkswagen отвори още през ноември в Калуга завод с капацитет 150,000 автомобила годишно. Volvo започнаха през октомври 2007 г. строителството на завод, който ще бъде завършен през 2009 и ще произвежда камиони под шведскиата марка и под марката на Renault, важен акционер в Volvo.
Renault, най-прекият конкурент на Peugeot, миналата година в Русия продаде над 100,000 автомобила, включително евтините седани Logan. В Русия са 35% от продажбите на „Рено" извън западна Европа и в крайна сметка Русия става по-важен пазар за Renault отколкото Франция. Компанията работи с АвтоВАЗ, като партньорството засилва капацитета и позициите на двете компании
От Peugeot обясняват, че в избора на площадка за завода са се спрели на Калуга пред конкурентната оферта на Нижни Новгород, защото там има пространство за изграждане на допълнителен парк за доставките.
Кристиан Щрайф, главен изпълнителен директор на Peugeot, е идентифицирал източна Европа, както и Южна Америка и Китай, като приоритетни пазари, след като същинският пазар във Франция и западна Европа се насища.
Както General Motors, който вече произвежда автомобили в Русия, както и другият американски конкурент Chrysler (техен завод на снимката), поотделно са влизали в преговори с ГАЗ относно евентуално съвместно производство.