Съгласно проучване на изследователския институт към Лисабонския съвет, заедно с румънците се нареждаме сред страните, които са осъществили слаб напредък що се отнася до качеството на образованието си, съобщиха от БНР.

Изследвани са десетте държави, които се присъединиха към Европейския съюз през 2004 и 2007 година както и Турция и Хърватия, които сега водят преговори за членство в ЕС.

Проучването е на базата на определен брой събрани точки спрямо четири фактора - качеството на човешкия фактор, използването на човешкия капитал, продуктивността на човешкия капитал и демографските перспективи.

На първо място по качество на човешкия капитал е класирана Словения, а последна е Хърватия.

Що се отнася до качеството на образованието, което е от най-съществено значение за развитието на човешкия фактор, Румъния и България са наредени сред страните, които са осъществили слаб напредък.

На противоположния полюс са Чехия, Унгария, Словакия и Словения, където е осъществен значителен напредък в качеството на образованието.

Румъния инвестира средно в образованието и допълнителната квалификация на едни човек по 64 долара, което я нарежда на предпоследно място пред Турция с 61 долара, вложени за образование.

Словения се нарежда на първо място с 156 долара, инвестирани в образованието на всеки един свой гражданин, докато по-старите държави- членки на ЕС инвестират средно по 243 долара.