Например, таксата за регистрация на стартиращ бизнес в България е подобна на други страни от региона, но у нас, прекалено много време изисква регистрацията на нов бизнес (32 дни), сравнено с Румъния (11 дни), Чехия (24), страните от ОИСР (19) или Ирландия (13).
Това е предимно резултат от бавната процедура за регистрация в Общините и предложението е тя да бъде заменена с уведомителна процедура, а съответните такси да отговарят на тежестта, която администрацията поема за тази услуга.
Някои по-важните препоръки за улесняване на административните пречки в туристическия сектор са свързани с дерегулирането на хотелския и ресторантьорски бизнес и намаляването на регистрационните такси за туроператори и пътнически агенти.
Относно хранителната промишленост, докладът на СБ и МИЕ заключава че регулаторната рамка е предимно детерминирана от правните рамки на ЕС, но все още съществуват административни пречки за бизнеса в този сектор. Например, фирмите от този бранш трябва да се регистрират едновременно в Община, Министерството на здравеопазването и в Министерството на земеделието и горите, като се представят идентични документи.
През януари 2007, лицензирането в сектор сухопътен транспорт бе заменено с регистрационен режим, което значително улесни бизнеса относно необходимото време и документацията за регистрация.
Съществува административна пречка, обаче, свързана с предоставянето на транзитни разрешителни на транспортните фирми за трети страни. Препоръката на докладът е представянето на тези разрешителни да става по електронен път.
Само Левски
на 21.10.2007 в 15:04:39 #1НЯМА ДА СЕ ОПРАВИМ СКОРО; НЯМА ВОЛЯ В ПРАВИТЕЛСТВОТО ДА СЕ НАМАЛИ БЮРОКРАЦИЯТА И КОРУПЦИЯТА; КОЛКОТО ПОВЕЧЕ РЕЖИМИ ЗА РЕГИСТРАЦИЯ ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ ПРИХОДИ ЗА ЧИНОВНИЦИТЕ.