Санкциите са насочени срещу компании, чиито акции са се „въртели" с помощта на спам - email в Интернет. Няколко подобни случая са подробно описани от SEC. Например след 15ти декември миналата година на случайни адреси са изпращани съобщения, предричащи бърз ръст на акциите на компанията Apparel Manufacturing Associates.
„Очаква се важна новина, свързана с APPM, купувайте акции докато новината не се е появила в информационните ленти" - е гласяло едно от писмата. В резултат от едноседмичната спам - кампания, акциите на APPM са скочили от 6 на 45 цента, а оборота на търговете с тях се е повишил над 100 пъти.
Като цяло по оценките на SEC всяка седмица по електронната поща се разпращат около 100 милиона съобщения с подобен характер.
„Когато спамът замърсява пощенските ни кутии, това ни раздразнява. Когато спамът мами инвеститорите и им носи загуби, това вече е нарушение на закона" - коментира действията на комисията председателят й Кристофър Кокс.
SEC обещава да продължи операцията, получила кодовото име „Spamalot". Сега комисията има да изяснява кой конкретно стои за една или друга спам кампания.
Прес - съобщението на Securities and Exchange Commission за подетата анти-спам кампания можете да прочетете на английски тук.