Продажбите на дребно в САЩ през септември месец покачиха силно с +1.1%м./м. до 412.94 млрд.$ (при средни прогнози на пазара за повишение с +0.8% м./м.) след солидната възходяща ревизия на продажбите на дребно за август до +1.2% м./м. (от +0.9% м./м. предишна оценка) и след ръст от +0.7% м./м. през юли месец. Така продажбите на дребно в САЩ отбелязват добър ръст за трети пореден месец, който ръст вероятно се дължи до голяма степен на масираните ("малоумни"?) покупки от страна на американските потребителите на новия модел iPhone 5. С или без масираните покупки на новата мобилна изгъзица на iPhone, обаче тези данни показват, че американските потребители са малко по-оптимистично настроени относно икономическото възстановяване на САЩ.

Продажбите на дребно без тези за автомобили и часови за тях в САЩ през септември месец покачиха също силно с +1.1%м./м. (при средни прогнози на пазара за повишение с +0.6% м./м.) след възходяща ревизия на продажбите на дребно за август до +1.0% м./м. (от +0.8% м./м. предишна оценка).

През септември има силен ръст в продажбите на дребно в САЩ на електроника с цели +4.5% м./м. главно поради еуфоричните разпродажби на новия iPhone 5 на компанията Apple. Това е най-силният ръст на продажбите в тази категория от октомври 2011г. насам, когато пък беше пусната в продажба предишния вариант на мобилния телефон - iPhone 4, можещ почти всичко (да пере, глади, чисти, готви и дори може да се говори по него:).

Продажбите на дребно на бензин в САЩ за септември качи с 2.5%м./м., продажбите на автомобили и части за тях качиха с 1.5%м./м., продажбите на храни покачиха с 1.2%м./м., а на строителните материали качиха с 1.1%м./м. Изключвайки продажбите на бензин, продажбите на дребно в САЩ за септември качиха с 1.0%м./м.

Като цяло тези по-силни продажби на дребно показват, че въпреки политическата несигурност в САЩ (преди президентските избори на 6-ти ноември), въпреки сигналите за глобалното икономическо забавяне на растежа и липсата на силен растеж на самата водеща световна икономиката, американските потребители продължава да развързват своите кесии. А именно вътрешното потребление формира над 70% от БВП на САЩ. В подкрепа на оптимизма на американските потребители бяха и петъчните много силни данни за предварителния индекс на потребителското доверие според Мичиганския университет, който индекс удари над 5 годишен връх за октомври в 83.1 пункта - най-високо ниво от септември 2007г. насам.

Тези силни данни за продажбите на дребно през септевмри (след солидните данни за август и юли) може да доведат до повишение на прогнозите на анализатори за предварителните данни за БВП на САЩ през Q3 на 2012г. Така например Goldman Sachs вече ревизира своите прогнози нагоре до растеж на БВП с 2.2% спрямо предишната прогноза за +2% г./г. растеж, но в същото време според икономисти на агенция Bloobmerg, въпреки днешните добри данни, БВП ще отчете слаб растеж от около +1.7% за третото тримесечие (след слабия растеж от +1.3% за Q2 на годината).