Сумата е 5 пъти повече от приходите от тази дейност през 2007 г., когато в столичната хазна от билбордове и други рекламни съоръжения са влезли около 3 млн.лв.
Амбициозната задача стъпва върху влязлата в сила в края на миналата година Наредба за преместваемите обекти, за рекламните, информационни и декоративно-монументални елементи и за рекламната дейност на територията на Столична община.
Това е една от новите такси, които Столичният общински съвет (СОС) въведе с новата наредба. Тя не съществуваше досега, а и да я имаше, за външната реклама в София цареше повече от година анархия от липса на нормативен акт, по който да се поставят паната.
15-те милиона лева ще се събират и от наемите за поставяне на рекламни елементи върху общински терени. Те са между 50 и 300 лв. на месец в зависимост от това в коя част на града са разположени. За рекламни пана по тротоарите и спирките на градския транспорт наемът е 240 лв. на месец. Дотук всичко изглежда ясно и точно.