От Groupe Danone заявиха в четвъртък, че през първото тримесечие продажбите им са намалели с 2.3% като чувствителните към цените клиенти са намалили потреблението си на кисело мляко и бутилирана вода под натиска на отслабването на икономиката.

Френската компания, известна с марката бутилирана вода Evian и гамата от марки кисело мляко, каза че общите продажби през трите месеца до март  са намалели до 3.67 млрд. евро, спрямо 3.76 млрд. евро година по-рано.

Главеният изпълнителен директор Франк Рибо заяви, че резултатите отразяват "ефекта на влошаването на икономическата среда върху потребителското поведение, както и много високата база за сравнение през първото тримесечие на 2008 година."

С изключение на резултатите от придобивания и валутните движения, приходите за тримесечието са с 1% по-високи.

Поделението на компанията за производство на млечни продукти, което формира повече от половината от приходите на Danone отчита спада на продажбите с 2.7%, докато приходите на поделението за бутилиране на вода са намалели с 11.7%.

Както за продажби през тази година се очаква да забавят растежа си до от 8 до 10%, прогнозират от компанията.

Поделенията за бебешки храни и медицински продукти, формирани след като фирмата купи холандската Royal Numicо, отчитат нарастване на продажби съответно с 5.9% и 6.7%.

Продажби в Европа, които дават около 60% от приходите, са намалели с 8.5%, докато тези в Азия са нараснали с 5.7%, а в останалата част на света, има 10% растеж.

Акциите на Danone поскъпват в средата на сесията в Париж с 2.10% до 37.91 евро, като компанията очаква ръст на основните приходи на акция от 10% през тази година.