Индонезийският вицепрезидент Юсуф Кала е обещал още шест вертолета за търсене на пропадналия Boeing 737 със 102 души на борда. В новогодишния ден самолетът е изчезнал от радарите. Собственик на самолета е индонезийската компания за евтини полети Adam Air.
В операцията участват също така индонезийските ВВС, подкрепяни от Сингапур, а също и четири бойни кораба. От събота на местопроизшествието са и шест експерта от САЩ, сред които и представители от Boeing. Те разглеждат актуални сателитни снимки на водните площи в близост до брега.
„Ще работим докато не намерим самолета" - обеща Кала при посещението си в центъра на кризата Макасар. „Моля семействата да не се отчайват, а да проявят търпение" - е заявил той за индонезийските журналисти.
За последно самолетът е засечен на половината път между Сурабайя на Ява и Манадо в североизточния край на Сулавеси. Пилотът не е изпращал сигнал за помощ. Поради лошото време самолетът се е отклонил от курса първо на запад, а после на изток. Остров Сулавеси е с площ близо 175.000 кв.км, с много полуострови, достъпът до които е по-лесен по море, отколкото по суша.
MITTAG
на 07.01.2007 в 15:04:18 #2От малък го гледам това Сулавеси на картата, на нищо не прилича, най-вече на амеба. Това за достъпа по суша и море май е взето от NG или от Википедията ;) но за самолета и 102 човеци много кофти - дано са паднали в джунглата на някой полуостров , някъде където има много банани и кокосови орехи. Аз не бих бързал да бъда спасяван. Макар че, горките хора.
Неделчо Съботинов
на 07.01.2007 в 14:45:08 #1Достъпът до ПОЛУОСТРОВИТЕ (това е земя, която е като остров, но има и сухоземен достъп), е по-лесно по вода отколкото по суша, а не до островеите. Там ако забелязваш се има в предвид именно тези земни образования, до които може както по суша така и по море да се стигне. Айде да четеш малко по-внимателно. Кой е идиота сега?