Ръководителят на Нисан Мотор и Рено, Карлос Госн, каза, че сега не е точното време да се обмисли потенциално обединение с Форд Мотор, съобщи Reuters от Токио. Въпреки това дискусиите по темата не трябва да се отлагат за „ твърде отдалеченото бъдеще".

Не мисля, че времето е адекватното за нас", казва Госн в интервю пред Reuters в четвъртък. „Първо трябва да видим потенциала на Нисан за ръст през следващите месеци, най-вече на пазара на САЩ."

Госн, който е известен в автомобилните среди с това, че измъкна Нисан от банкрут през 1999 г., добавил, че френският му партньор Рено също навлиза в критична фаза, защото се подготвя за стратегия на агресивно предлагане през идващото лято.

„След това, ще разгледаме всяка възможност." Изглежда Госн има предвид и другия потенциален кандидат за тристранен съюз, Дженерал Моторс, преговорите с който обаче наскоро се провалиха.

По-рано, Госн направи мъгливото изказване, че трети партньор е необходим на Японско - Френското автомобилно обединение, за да бъде продължен ръстът. Но инициативи за разговори в тази насока не са били предприемани.

Но един взаимоизгоден съюз бил ефективен с това, че „добавял стойност" на всички страни, ако се направи по правилния начин. Директорът подчертал, че съюзът на Нисан и Рено повишил пазарната капитализация на двете компании повече от всеки друг участник в бизнеса за последните седем години.

„Нисан е номер едно, Рено - номер две. Това не може да е просто съвпадение", добавил той.
В презентацията на постиженията през първото полугодие, Нисан съобщи, че стойността му е нараснала петкратно от 1999 г. до $52.3 милиарда, а за Рено увеличението е трикратно - $32.6 млрд. За сравнение, общата стойност на японските, европейските и американските компании е нараснала едва с 27% за периода.

Нисан, който е 44% собственост на Рено, съобщи спад в оперативната си печалба за периода юли - септември с 4.9%. Продажбите са спаднали на всички важни пазари и за всички големи производители. Нисан очаква да се завърне в периода октомври - март, и така общата прогноза за печалбата да остане неизменна.