Дружеството Катекс АД е реализирало загуба за 2014г., в размер на 1 939 хил. лв.
Общите приходи в края на 2014г. са 5 944 хил. лв., което е с 8.83 % по-малко спрямо предходния период. Общите разходи отчитат ръст от 3.44 % спрямо предходния период до 7 962 хил.лв.
Нетните приходи от продажби за изминалата година са са в размер на 5 771 хил.лв. и представляват 97.09% от общите приходи. Спрямо 2013 година те намаляват с 9.43 %.
Към 31 декември 2014г. дружеството показва загуба на акция в размер на 0.79лв.
Данните са от одитираният Баланс/Отчет на дружеството за 2014г.
Собственият капитал на дружеството в края на периода е 59 503 хил. лв. , като спрямо 2013г. е намалял с 3.16 %.
Обобщена информация за търговията с акции на дружеството на БФБ – София през 2014г.:
Общ брой изтъргувани акции: ( 6 404 бр. акции )
Общ брой сделки: ( 36 бр. )
Минимална цена: ( 2.500 лв. )
Максимална цена: ( 5.100 лв. )
Среднопретеглена цена: ( 4.674 лв. за акция. )
*Обобщената информация не обхваща сделки с акции на дружеството сключени на нерегулиран пазар.
Тенденции или рискове, които според очакванията на управителните органи ще имат благоприятно или неблагоприятно въздействие върху приходите от основна дейност на дружеството - задълбочена тенденция на увеличение на борсови цени на основни суровини в дружеството - вълна и вълнена лента. В оперативен порядък се търсят решения за ценово компенсиране по този ред.
Запазва се констатираната в предходни периоди тенденция на високи борсови цени на серяви вълни и вълнени ленти. Факт е и поредното увеличение на енергийни разходи (газ) – над 16 % от 01.07.2010 год.,и с последващи през 2011 год. още две увеличения от м.04 и м.07 - общо от 8 %, а от м.01.2012 г. – 10% увелечение.
За първи път от 3 години насам е в сила снижение в цената на газта, считано от 01.01.2013 г. средно в зависимост от потреблението по скала в размер на 2.72%.
Дружеството е високо енергоемко и този факт води до оскъпяване на стоковите продукти и сериозно влошава разчетите за конкурентност и рентабилност, особенно в зимните периоди при климатизация (постоянен разход), а пасивът се задълбочава от стагнирания пазар, съответно обективно намаляващи обеми за производствените субекти.