Отпадането на търговските бариери между новите членки на ЕС България и Румъния започна да дава „позитивни" ефекти за редица български потребители в един от най-чувствителните сектори на родната търговия. Става въпрос именно за онова вредно и досадно „благо"-тютюнът, който след либерализирането на пазара и отпадането на вносните мита, за добро или за лошо, започна да става доста по-достъпен за масовия потребител.

От няколко дни, след изчерпването на вносните цигари със стар бандерол (от преди 1 януари 2007 г.), се забелязва тенденция на рязкото им поевтиняване. По спирките и супермаркетите първо в Русе, а от няколко дни и в цяла България, цигарите на BAT (British American Tobacco), от подразделението им в град Плоещ, Румъния, се продават на цени, които са под тези на българските цигари.

Папиросите от търговските марки „Kent", "Dunhill", "Vogue", "Rothmans", "Lucky Strike", "Pall Mall", "Viceroy" и "Hollywood", са притежание именно на BAT.

В момента на българския пазар се предлагат "Kent", "Pall Mall", и "Viceroy", на цени между 2 и 3 лева за кутия, или в същия ценови диапазон като българските цигари на компанията Булгартабак.

Според търговците, в идните дни след изчерпването и на по-скъпите вносни цигари със стар бандерол, ще започнат да зареждат такива с нов по-евтин. Говори се, че и цигари на други големи световни производители ще редуцират цените си за българския пазар.

Какъв ще е отговорът на Булгартабак в следващите седмици и месеци, все още очакваме да научим. За момента не се забелязва масово пренасочване от български към вносни брандове, но трябва да отчетем факта, че все още малко потребители са наясно с новата разпоредба.