Преди повече от година стана известно, че Apple започна разработване на секретния проект Titan за създаване на собствен електромобил, наречен iCar. Още тогава добре информирани източници заявиха , че кандидат за партньор е известният австрийски производител Magna Steyr. По-късно се появи информация за преговори с BMW.

Сега вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) пише, че iCar ще бъде произвеждан от Magna (представители на Apple отказват  коментар). Австрийската компания не за първи път се занимава с електрически мотори, батерии, електроника, леки сплави, полимери и композитни материали с необичайни структури.

Никой не знае точно каква кола ще прави Apple. Но за сметка на това има редица предположения: например, тази скица на дизайнера Франко Граси, пише Auto Motor und Sport.

През тази година в Magna в Грац ще бъде спряно производството на остарелите модели Countryman и Paceman и ще бъде освободен допълнителен капацитет. Запълването на вакуума може да направи именно iCar. Част от предприятието ще бъде ангажирано от BMW, а по-късно и от Jaguar. Но iCar не е масов автомобил, а капацитетът на няколкостотин хиляди коли годишно не е прекалено голям за един нишов модел.

Вече има повече информация за разработването на проекта Titan. През февруари неофициални източници заявиха, че са се появили проблеми, компанията е преустановила наемане на нови специалисти, но очевидно това е било временно, а не е стигнало да пълно спиране. Според шефа на Tesla Елън Мъск няколкостотин инженери работят по проекта в Съединените щати.

Компанията Magna е известна не само с производството на автомобили от други марки, но също така и създава собствени задвижващи системи – от двигатели, работещи на метан до изцяло електрически и хибридни автомобили..

Елън Мъск знае за какво говори. По-рано агенция той Reuters съобщи, че от компанията Tesla Motors в Apple премина опитният специалист Джейми Карлсон, а според информация на Electrek, в Apple отиде и вицепрезидентът на Tesla - Крис Порит. Освен това към проекта на Apple се присъединиха Мегън Макклейн от Volkswagen, Виней Палкод от Университета Карнеги-Мелон и Пол Фургейл от Техническия университет в Цюрих.