САЩ не са готови да се изправят срещу Китай в битката за пазара на електромобили. Констатацията е на не кого да е, а на изпълнителния председател на Ford Бил Форд. Правнукът на Хенри Форд беше категоричен пред CNN, че китайските електрически возила ще се опитат да завземат и американския пазар.

Контекст: Китай е безспорен лидер във внедряването на автомобили с алтернативно задвижване. По-опростената базова конструкция на електромобилите, която освен това не е нужно да почива на дългогодишно традиционно ноу-хау, дава възможност и на производители с по-малък опит да разработват успешни модели и именно така компаниите от комунистическата страна печелят пазарен дял.

Помага и очевидно преследваната от Пекин стратегия на намаляване на зависимостта от изкопаемите горива. КНР е с глобални амбиции, а по отношение на бензин, дизел и газ трябва да разчита изцяло на внос - това е очевидно слабо място.

Защо Китай е най-голямата заплаха за ОПЕК

Защо Китай е най-голямата заплаха за ОПЕК

Пекин загърбва изкопаемите горива, защото му пречат да стане глобален хегемон

Така марки като BYD овладяха вътрешния пазар и нищо не ги спира да атакуват и чужбина с традиционната за китайската продукция комбинация от висока технология и ниска цена.

Детайли: "Те се развиха много бързо и в голям мащаб. Вече изнасят продукцията си - не са тук, но ще дойдат в някакъв момент и ще трябва да бъдем готови за тях. Подготвяме се", заяви Бил Форд.

Целеустремено: Китай изтласква световните автомобилни производители от огромния си пазар

Целеустремено: Китай изтласква световните автомобилни производители от огромния си пазар

Странага залага все повече на електромобилите местно производство

Преди месец и изпълнителният директор на Ford Джим Фарли заяви пред медиите, че китайските EV марки са най-големият им конкурент, а не, например GM или Toyota. По думите му компании като неговата имат две възможности, за да се преборят - да свалят цените или да създадат много ясно разпознаваем бранд.

От друга страна: През февруари Ford обяви, че планира да инвестира 3,5 млрд. долара в нов завод за батерии в Мичиган. Той обаче ще използва китайска технология и това стана повод някои републикански политици да призоват за разследване на сделката.

Според Бил Форд обаче това е начинът инженерите да надградят способностите си: "Заводът е изцяло собственост на Ford. Там ще работят наши служители и всичко, което правим, е да лицензираме технологията".