Bugatti обяви предстоящия край на жизнения цикъл на хиперколата Chiron, който тираж е ограничен до 500 копия. Френският автомобилен производител има да произведе още по-малко от 40 бройки от един от най-бързите и скъпи автомобили в света.

Bugatti Chiron беше представен на автомобилното изложение в Женева през март 2016 г. като заместител на емблематичния модел Veyron . Компанията обяви "безпрецедентен" интерес към хиперколата: в рамките на година и половина бяха получени над 300 заявки за един от най-бързите автомобили в света.

Специална версия на Bugatti се състезава с изтребител (Видео)

Специална версия на Bugatti се състезава с изтребител (Видео)

Известни френски състезатели от 20-те години на миналия век са били и военни летци

Първият такъв автомобил беше доставен на купувача през март 2017 г., а точно четири години по-късно 300-ият Bugatti Chiron беше сглобен в завода в Молсхайм. Сега настъпи "последният етап на производство": на французите остават по-малко от 40 коли за сглобяване.

Снимка 551429

Източник: Bugatti

Това ще бъдат автомобили в специални нови модификации, наречени Pur Sport и Super Sport . Например, последният се задвижва от 8,0-литров W16 двигател с четири турбокомпресора, който е увеличил мощността си от 1500 на 1600 конски сили. Двигателят работи в синхрон със 7-степенна роботизирана трансмисия с два съединителя. Максималната скорост на спортното купе е електронно ограничена до 440 км в час.

Версията Super Sport се различава от стандартния модел по каросерия със специални аеродинамични елементи, включително с 25 см по-дълга предница, модернизиран дифузьор и специални колела с гуми, способни да издържат скорости до 500 км в час. Цената на такъв хиперавтомобил започва от 3,2 милиона евро.

Как емблематичната марка Bugatti може да се озове в ръцете на хърватската Rimac?

Как емблематичната марка Bugatti може да се озове в ръцете на хърватската Rimac?

Volkswagen готви сложна схема за прехвърлянето на контрола върху производителя към джойнт-венчър на Rimac и Porsche

Възможно е в бъдеще Bugatti да откаже да произвежда автомобили с класически двигатели с вътрешно горене. Следващият хиперавтомобил на френската марка ще бъде разработен в сътрудничество с хърватската фирма Rimac, която е специализирана в технологиите за спортни автомобили с изцяло електрически задвижващи системи, пише Autonews.