Властите в американския щат Калифорния поискаха от компанията Cruise да намали с 50% броя на автономните си таксита в Сан Франциско след серия от инциденти с тях, съобщава CNN. Решението идва броени дни, след като роботизираните коли получиха право да возят пътници през деня и показва, че технологията и правната рамка около нея имат да извървят още дълъг път.
Контекст: В началото на август властите разрешиха предоставянето на таксиметрови услуги с автономни автомобили по всяко време на денонощието. Преди това Cruise можеше да работи само между 22:00 и 6:00 - време, през което трафикът и пешеходците са по-малко и така се намаляват и рисковете от объркване на софтуера и сензорите.
Детайли: Два по-сериозни инцидента с коли на Cruise са се случили само в рамките на ден през миналата седмица. При единия таксито се е ударило в пожарен автомобил, който е бил със специален режим на движение и е минавал през кръстовище на червен светофар. След катастрофата се е наложило пътникът в автономния автомобил да бъде закаран в болница.
При другия инцидент колата на Cruise не е успяла да избегне колизия с водач, който е минал на червено с висока скорост. Поне в този случай няма пострадали.
И за двете произшествия към момента не е сигурно дали човек зад волана би бил в състояние да ги предотврати, но е започнало разследване и до приключването му Cruise ще намалят наполовина активния си автопарк в Сан Франциско - до 50 коли през деня и 150 - през нощта.
Това далеч не са единствените проблеми, които автономните коли създадоха след получаването на разрешението от властите. На няколко пъти колони от роботизирани таксита блокираха кръстовища, а едно заседна в прясно излят бетон.
Още нещо: Масовото въвеждане на автономните автомобили е в близкото бъдеще още от далечното минало. За момента машините все още се затрудняват да реагират адекватно на всички възможни ситуации, с които могат да се срещнат на пътя. Причините са много, като най-очевидните са в нуждата от още по-добри сензори, още по-мощни процесори и още по-бърза и надеждна свързаност.
Uber и Lyft продадоха своите подразделения за автономни автомобили, а случилото се сега в Сан Франциско поставя под сериозна въпросителна и далновидността на решението на General Motors да купи Cruise за 1 млрд. долара през 2016 г.