Властите в американския щат Калифорния поискаха от компанията Cruise да намали с 50% броя на автономните си таксита в Сан Франциско след серия от инциденти с тях, съобщава CNN. Решението идва броени дни, след като роботизираните коли получиха право да возят пътници през деня и показва, че технологията и правната рамка около нея имат да извървят още дълъг път.

Контекст: В началото на август властите разрешиха предоставянето на таксиметрови услуги с автономни автомобили по всяко време на денонощието. Преди това Cruise можеше да работи само между 22:00 и 6:00 - време, през което трафикът и пешеходците са по-малко и така се намаляват и рисковете от объркване на софтуера и сензорите.

Случи се: Таксита роботи тръгват денонощно по улиците на Сан Франциско

Случи се: Таксита роботи тръгват денонощно по улиците на този град

Регулаторите в Калифорния разрешиха 24/7 дейност на автономните возила

Детайли: Два по-сериозни инцидента с коли на Cruise са се случили само в рамките на ден през миналата седмица. При единия таксито се е ударило в пожарен автомобил, който е бил със специален режим на движение и е минавал през кръстовище на червен светофар. След катастрофата се е наложило пътникът в автономния автомобил да бъде закаран в болница.

При другия инцидент колата на Cruise не е успяла да избегне колизия с водач, който е минал на червено с висока скорост. Поне в този случай няма пострадали.

Microsoft инвестира над $2 милиарда в стартъп за автономни коли на General Motors

Microsoft инвестира над $2 милиарда в стартъп за автономни коли на General Motors

Новините за сътрудничеството доведе акциите на GM до нови върхове

И за двете произшествия към момента не е сигурно дали човек зад волана би бил в състояние да ги предотврати, но е започнало разследване и до приключването му Cruise ще намалят наполовина активния си автопарк в Сан Франциско - до 50 коли през деня и 150 - през нощта.

Това далеч не са единствените проблеми, които автономните коли създадоха след получаването на разрешението от властите. На няколко пъти колони от роботизирани таксита блокираха кръстовища, а едно заседна в прясно излят бетон.

Поредното нарушено обещание на Мъск: Tesla няма да има автономни коли скоро

Поредното нарушено обещание на Мъск: Tesla няма да има автономни коли скоро

През януари предприемачът ги обещаваше "до края на годината"

Още нещо: Масовото въвеждане на автономните автомобили е в близкото бъдеще още от далечното минало. За момента машините все още се затрудняват да реагират адекватно на всички възможни ситуации, с които могат да се срещнат на пътя. Причините са много, като най-очевидните са в нуждата от още по-добри сензори, още по-мощни процесори и още по-бърза и надеждна свързаност.

Uber продаде подразделението си за автономни автомобили

Uber продаде подразделението си за автономни автомобили

Компанията се отървава от скъпите странични дейности в опит да излезе на печалба

Uber и Lyft продадоха своите подразделения за автономни автомобили, а случилото се сега в Сан Франциско поставя под сериозна въпросителна и далновидността на решението на General Motors да купи Cruise за 1 млрд. долара през 2016 г.