Toyota - най-големият производител на автомобили в света, е допуснал личните данни на над 2 млн. собственици на коли повече от 10 години да са свободно достъпни за всеки в интернет, признаха от компанията.

Пропускът в сигурността е на територията на Япония, където се предлагат облачната услуга T-Connect и аналогът за собственици на Lexus G-Link.

Контекст: T-Connect/G-Link предлагат навигация, следене на основни параметри, свързани с безопасността и 24-часова връзка с оператор. Подобни услуги са изключително полезни за собствениците, но в същото време са потенциална "златна мина" за престъпниците, защото с тяхна помощ хипотетично може във всеки един момент да се разбере къде най-често се намира даден автомобил, какви са навиците на собственика му и какво е техническото състояние на возилото.

Toyota RAV4 е най-продаваният лек автомобил в света през 2022 година

Това е най-продаваният автомобил в света за 2022-а

Всяка 13-та кола е с тази марка

Ако имате скъпа кола, най-вероятно не искате целият интернет да знае всичко това.

Детайли: Според говорител на Toyota течът е в резултат от човешка грешка още през ноември 2013 г. Липсвали са "активни механизми за засичане", че даден информационен масив е станал публично достъпен и това е било коригирано едва в средата на миналия месец.

Така всеки по-любопитен потребител е бил в състояние например да намери локацията на даден автомобил по регистрационния му номер.

Шефът на Lexus поема Toyota, след като внукът на основателя се оттегля

Шефът на Lexus поема Toyota, след като внукът на основателя се оттегля

Автомобилният производител се е насочил към период на "затворено управление". Какво означава това?

От друга страна: От Toyota са категорични, че към момента нямат информация за злоупотреба с изтеклите данни. Не е известно и подобни пробиви да са засягали други пазари.

Какво следва: Вътрешното разследване продължава, като освен това Toyota ще направи пълен одит на своите облачни системи.