Електрическите автомобили може да струват колкото своите конкуренти с двигатели с вътрешно горене в следващите 3 до 4 години. А след това ще продължат да поевтиняват. Това се посочва в доклад на BloombergNEF.
Един от основните проблеми на електрическите коли и автобуси все още са по-високите цени в сравнение с конвенционалните модели, а това основно идва от високите цени на батериите. По думите на експертите обаче ще се промени, след като батериите стигнат капацитет от 100 долара за киловатчас.
Това ще бъде преломен момент за индустрията, който ще обърне тенденцията на пазара. От BloombergNEF прогнозират, че той може да бъде достигнат през 2023 година.
Цените на батериите са се свили с 90% през последното десетилетие от 1100 долара за киловатчас през 2010 година до 137 долара за киловатчас през тази.
Според анализа през тази година батериите за електрическите автобуси в Китай вече се продават за под 100 долара за киловатчас.
"В следващите няколко години средната цена в индустрията ще стигне тачи точка", казва водещият автор в проучването Джеймс Фрит.
"Нещо повече - нашият анализ показва, че дори цените на суровините да се върнат към пика си от 2018 година, това ще забави процеса по достигането на средна цена от 100 долара за киловатчас само с две години", допълва той.
jobbery
на 18.12.2020 в 07:23:52 #1Тези пишман експерти какво казват? Сега има ДВГ автомобили за 12 000 EUR, има и за 100 000 EUR. Какво имат в предвид, че ще се изравнят? С кого - с Дачия или Мерцедес?