Германия започва да увеличава данъка за превозните средства с високи емисии от 2021 г., реши кабинетът. Министърът на финансите Олаф Шолц заяви, че промените вероятно ще доведат до едва забележим ръст на приходите за държава, пише Deutsche Welle.

Крайната цел обаче е на пътя да има по-малко силно замърсяващи автомобили и когато това се случи, "държавата ще отчете значителна загуба на приходи". Но добавя, че това ще бъде "страхотно". Увеличението бе договорено през септември, като част от пакета мерки срещу климатичните промени. В Германия данъкът върху автомобилите и досега се изчисляваше чрез комбинация от данните за размера на двигателя и емисиите. Промените ще въведат по-висока ставка за най-замърсяващите модели.

Новият закон добавя нова такса за автомобилите, които изпускат средно 95 грама CO2 на километър (към момента дори и най-малките автомобили с двигател с вътрешно горене трудно достигат тази цел). Таксата ще бъде в размер на €2 за всеки грам, като достига €4 за грам за най-замърсяващи с нива над 196 грама на километър (например Ford Mustang и BMW 7 Series). Така промяната ще засегне най-вече големите SUV и спортни модели. Автомобилите, които изпускат под 95 грама CO2, получават бонус от €30 на година за най-много пет години.

Електромобилите и досега бяха изключени от данъка, като това изключение вече ще важи до 2030 г.

След решението на кабинета законът сега влиза в парламента, където може да има промени. Имайки предвид мнозинството на управляващите партии, се очаква той да премине без особени редакции.

От следващата година в целия Европейски съюз влизат нови промени, според които производителите също ще трябва да плащат допълнително, ако средните емисии от гамата им надхвърлят определено ниво.

Кои автопроизводители ще платят най-големи глоби в Европа заради вредните емисии?

Кои автопроизводители ще платят най-големи глоби в Европа заради вредните емисии?

Mazda е най-далеч от поставените цели, но друга компанията е изправена пред санкция в размер на 400% от печалбата ѝ