Илън Мъск стартира своята компания Tesla с цел да ускори преминаването към електрически автомобили с около десетилетие.
Това му желание е на път да го настигне. Започвайки с кросоувъра на Jaguar I-Pace, a по-късно тази година и Q6 e-tron на Audi, почти всеки голям автопроизводител пуска стилни, спортни електрически автомобили в сегмента на моделите на Tesla S, X и 3.
За разлика от компанията на Мъск, тези производители имат около 100 години опит с пускането на нови модели на всеки няколко месеца и могат да разпределят разходите за развитие в широко портфолио, пише Bloomberg.
"Автомобилите, които съм виждал, са далеч по-добри от всичко, с което разполага Tesla. Те са в процес на огромна промяна и се прехвърлят от дизелови инвестиции към електрификация, развивайки както чисто електрически, така и плъгин хибрид (версии)", обясни Майк Джаксън, ръководител на американския търговец на автомобили AutoNation, визирайки електрическите модели на германските автопроизводители.
![Конкурентите на Tesla ще произвеждат все повече електромобили](https://webnews.bg/uploads/images/06/4106/354106/640x.jpg?_=1549972061)
Конкурентите на Tesla ще произвеждат все повече електромобили
Производителят на автомобили от Калифорния продължава да трупа рекордни загуби, като за първите 3 месеца на 2018 г. е на минус 710 млн. долара. Компанията е на загуба за пето поредно тримесечие, преживява бурни времена и не е ясно кога ще излезе на печалба.
Производствените проблеми на по-евтиния Model 3 - ключът към разпространяването на електромобилите сред масовия купувач - и екстремните разходи на компанията ще бъдат основните проблеми, които обсъждат ревностните привърженици и критици на Tesla. Компанията изразходва пари с бясно темпо, харчейки по 6500 долара в минута, по данни на Bloomberg.
Докато поръчките на SUV-то на Jaguar I-Pace стартираха през миналия месец, най-трудното предизвикателство на Tesla ще дойде от Германия. Голяма група от екологични конкуренти се насочва към търговските шоуруми - от моделите от групата на Volkswagen, насочени към масовия пазар, до луксозните Mercedes EQ C и Mission E на Porsche, които идват през следващата година.
Германските автопроизводители са най-големият инвеститор в света в електрически превозни средства. През последните 2 години гигантите Volkswagen, Daimler и BMW обявиха общо 4.7 млрд. евро инвестиции в електромобили, което е в пъти повече от конкурентите, според проучване на Ernst & Young. Германските компании изпреварват с много дори американските и китайските.
Porsche миналата седмица повиши прогнозата си, предвиждайки, че продажбите на електромобили и плъгин хибриди ще съставляват половината от общите продажби до 2025 г.
Въпреки това, Tesla се очаква да остане сила на пазара на електрически автомобили. Компанията е упорита и не показва никакви признаци на отпускане, според Стефани Бринли, анализатор на IHS Markit.
"Tesla има добра отправна точка и новата конкуренция не я обезсилва", твърди Бринли.
svilen-mollov-PjESwogy
на 03.08.2018 в 09:09:02 #2Germany's Electric Cars Are Coming for Elon Musk and Tesla ≠ Германските електромобили идват за Илън Мъск и Tesla https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-02/germany-s-electric-cars-are-coming-for-elon-musk-and-tesla?utm_source=quora
georgi-caneva
на 03.05.2018 в 09:09:39 #1Самият факт че всички се сравняват в този сегмент с Тесла е красноречив...