Батериите са най-скъпият компонент в електромобилите, а често променящите се цени на суровините могат да направят задачата по намаляване на разходите за тях по-трудна. Китайските компании NIO и Contemporary Amperex Technology Co. имат идея как да намалят тежестта: ще позволяват на потребителите да използват батериите на лизинг отделно от автомобилите, като така намалят първоначалната цена, пише Bloomberg.

Подходът означава, че потребителите ще купуват автомобила, като в същото време ще плащат месечни (или годишни) вноски за батерията. Те ще могат да я подменят и с нова, подобрена, когато технологията го позволява.

Подобен модел ще разшири кръга на потенциални клиенти и ще подпомогне продажбите на автомобилни производители като NIO. Така стартовата цена на SUV модела ES6 ще бъде 273 600 юана ($39 500), а месечната вноска за батерията ще бъде 980 юана ($142). Потребителите могат да закупят и автомобила заедно с батерията на цена 343 600 юана ($49 700).

NIO и CATL създават отделна компания, която ще управлява лизинга, зареждането, поддръжката и подмяната на батериите.

Нова технология увеличава пробега на електромобилите до 800 км

Нова технология увеличава пробега на електромобилите до 800 км

Засега обаче не е ясно кога ще започне да се използва