В завода на Seat в испанския град Марторел започна серийното производство на А1 - второто поколение субкомпактния хечбек. Автомобилът е на монтажната линия заедно с моделите Seat Ibiza и Aronaа. Предишното поколение на А1 се сглобяваше в завода в Брюксел. 

"През последните години в завода в град Марторел работят висококвалифицирани служители. Благодарение на това на същите поточни линии се извършваше производството на кросоувъра Audi Q3, който стана много успешен. Според нас това предприятие е идеалното място за сглобяване на новия Audi A1 ", каза Петер Кеслер, член на Съвета на директорите, отговарящ за производството и логистиката на Audi.

Новото поколение A1 бе представено на автомобилното изложение в Париж. Колата е с дължина 4,03 м и широчина 1,74 м. Audi A1 е построен върху модулното шаси на групата Volkswagen - MQB A0. Същата архитектура използват VW Polo и Seat Ibiza. Благодарение на тази платформа са увеличени размерите на весрията с пет врати. Така свободното пространство за краката на пътниците на задната седалка е увеличено, а обемът на багажното отделение е нараснал с 65 л - до 335 литра. 

Базовата версия на новия модел е оборудвана с трицилиндров бензинов двигател с работен обем от един литър. Мощността на агрегата е 95 и 118 конски сили. Освен това клиентите имат на разположение 1,5-литров четирицилиндров турбомотор с мощност 150 конски сили. Трансмисията е шестстепенна механична или седемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. 

Топ изпълнението на A1 бе оборудвано с двулитров турбодвигател с 200 к.с., работещ само с шестстепенна скоростна кутия S tronic. През 2019 г. ще се появи изцяло "гореща " модификация S1 с мотор с мощност 250 к.с. и задвижване на всички колела. Дизелови двигатели за новия A1 не се предвиждат.