Китайският производител на електрически превозни средства NIO се готви да завземе известен пазарен дял от основните производители на автомобили за Европа. Според последните доклади NIO планира да пусне модел на конкурентна цена за европейския пазар на цена под 30 000 евро (около $33 060).
Председателят на NIO, Уилям Ли, е потвърдил тази стратегия в интервю за германското списание Der Spiegel. Ли, който е и съосновател на производителя на EV, призна, че тази ценова стратегия ще окаже по-голям конкурентен натиск върху компании като Volkswagen.
"Да, по отношение на цената това означава, че атакуваме Volkswagen по-силно от преди", отбеляза Ли, цитиран от Teslarati.
Предишни доклади предполагаха, че NIO се стреми да създаде фабрика за производство на електрически превозни средства с по-ниски цени под нова марка. Износът за Европа потенциално може да започне още през следващата година, отбеляза тогава Ройтерс.
Подобен ход би бил доста амбициозен за NIO, като се има предвид, че автомобилният производител се състезава предимно в сегмента на премиум електрическите превозни средства.
Източник: iStock Images
EV ветерани като ИлънМъск предупредиха, че преходът от премиум автомобили към превозни средства за масовия пазар е трудна задача, както научи Tesla по време на модела 3.
По време на автомобилното изложение в Шанхай по-рано този месец Ли предупреди други китайски производители на електрически превозни средства. Той отбеляза, че китайските производители на автомобили трябва да бъдат подготвени за възможни протекционистични мерки от страна на чужди правителства, тъй като те използват предимствата си в разходите, за да увеличат износа.
Ли също така изчисли, че неговата компания и други китайски производители на електромобили имат предимство в разходите до 20% пред конкуренти като Tesla. Това се дължи на силното присъствие на Китай във веригите за доставка на превозни средства и суровини за ключови компоненти за електрически превозни средства.
torbalan
на 03.05.2023 в 02:16:41 #1Европейските регулатори трябва да са луди ако позволят китайски производители на коли да продават в Европа без дебели вносни мита. Това окончателно ще потопи всички останали европейски авто производители, които и без това вече не могат да правят конкурентни продукти. Ще останат китайците, японците, корейците и Тесла..