Китайският производител на електрически превозни средства NIO се готви да завземе известен пазарен дял от основните производители на автомобили за Европа. Според последните доклади NIO планира да пусне модел на конкурентна цена за европейския пазар на цена под 30 000 евро (около $33 060).

Председателят на NIO, Уилям Ли, е потвърдил тази стратегия в интервю за германското списание Der Spiegel. Ли, който е и съосновател на производителя на EV, призна, че тази ценова стратегия ще окаже по-голям конкурентен натиск върху компании като Volkswagen.

"Да, по отношение на цената това означава, че атакуваме Volkswagen по-силно от преди", отбеляза Ли, цитиран от Teslarati.

Китайският Nio планира да построи фабрика за производство на бюджетни електромобили за износ в Европа

Китайският Nio планира да построи фабрика за производство на бюджетни електромобили за износ в Европа

Компанията планира да пусне по-достъпни електромобили под нова марка след 2024 г.

Предишни доклади предполагаха, че NIO се стреми да създаде фабрика за производство на електрически превозни средства с по-ниски цени под нова марка. Износът за Европа потенциално може да започне още през следващата година, отбеляза тогава Ройтерс.

Подобен ход би бил доста амбициозен за NIO, като се има предвид, че автомобилният производител се състезава предимно в сегмента на премиум електрическите превозни средства.

Снимка 616531

Източник: iStock Images

EV ветерани като ИлънМъск предупредиха, че преходът от премиум автомобили към превозни средства за масовия пазар е трудна задача, както научи Tesla по време на модела 3.

По време на автомобилното изложение в Шанхай по-рано този месец Ли предупреди други китайски производители на електрически превозни средства. Той отбеляза, че китайските производители на автомобили трябва да бъдат подготвени за възможни протекционистични мерки от страна на чужди правителства, тъй като те използват предимствата си в разходите, за да увеличат износа.

Как вървят продажбите и приходите на Tesla и Nio за последните пет години?

Как вървят продажбите и приходите на Tesla и Nio за последните пет години?

Сравнение между американския гигант и китайския му бюджетен конкурент

Ли също така изчисли, че неговата компания и други китайски производители на електромобили имат предимство в разходите до 20% пред конкуренти като Tesla. Това се дължи на силното присъствие на Китай във веригите за доставка на превозни средства и суровини за ключови компоненти за електрически превозни средства.