Вижте снимката: Седем класически модела на Opel от 70-те години на 20 век. Вляво са трите червени машини Опел GT, Ascona A и Commodore. Вдясно - Rekord, Manta A, Diplomat B и Kadett.
Този период беше десетилетие на Opel – шарено, модно, вълнуващо и многостранно. Богатата с традициите си марки беше в много добра форма – седем моделни серии от компактните до луксозните автомобили, от комби моделите за семейни пътешествия до спортните двуместни купета.
Източник: Auto Motor und Sport
В търговските салони на Opel цареше истинско опиянение от цветове и всевъзможно оборудване – моцартово синьо, кардиналско червено, сахарско жълто и версии като SR, GT/E или Berlinetta.
Два пъти, през 1972 и 1973 г., Opel изпревари Volkswagen с над 20 процента пазарен дял в Германия.
Източник: Auto Motor und Sport
С моделите си от седемдесетте години Opel излъчваше консерватизъм и постоянство, нямаше нито експерименти, нито смели технически решения. Автомобилите от Рюселсхайм, независимо дали се наричаха Kadett, Ascona или Commodore, бяха с проста, но удивително ефективна конструкция, без подводни камъни и коварни изненади.
Тази честност спрямо клиента ги прави толкова обичани чак до наши дни. Никой начинаещ водач не среща проблеми с един Kadett C, никой майстор любител не рискува да повреди с груби действия резбата за запалителните свещи в мотора на Ascona.
Източник: Auto Motor und Sport
Седем култови модела на Opel съживяват това славно за марката десетилетие
Opel Diplomat B 2.8 S, 1976 г.
Шестцилиндров редови мотор от сив чугун с работен обем 2784 см³, мощност 140 к.с. , два карбуратора Zenith , задно предаване, тристепенна автоматична трансмисия, макс. скорост182 км/ч, 0 – 100 км/ч за 12 сек, разход 15 л/100 км.
Opel GT 1900, 1972 г.
Четирицилиндров редови мотор от сив чугун с разпределителен вал в цилиндровата глава, работен обем 1897 см³, мощност 90 к.с., задно предаване, четиристепенна механична трансмисия, макс. скорост 185 км/ч, 0 – 100 км/ч за 10,8 сек, разход 10,8 л/100 км.
Opel Kadett C, 1200, 1974 г.
Четирицилиндров редови мотор от сив чугун с работен обем 1196 см³, мощност 52 к.с. , четиристепенна механична трансмисия, макс. скорост 139 км/ч, 0 – 100 км/ч за 19,5 сек, разход 8,5 л/100 км.
Opel Commodore B GS S, 1972 г.
Шестцилиндров редови мотор с работен обем 2490 см³, мощност 130 к.с. , два карбуратора Zenith , задно предаване, четиристепенна механична трансмисия, макс. скорост 180 км/ч, 0 - 100 км/ч за 10,0 сек, разход 13,8 л/100 км.
Opel Rekord D 1900 L, 1975 г.
Четирицилиндров редови мотор от сив чугун, работен обем 1897 см³, мощност 75 к.с., задно предаване, четиристепенна механична трансмисия, макс. скорост 152 км/ч, 0 – 100 км/ч за 16,8 сек, разход 12 л/100 км.
Opel Manta 1900 L, 1975 г.
Четирицилиндров редови мотор, работен обем 1897 см³, мощност 90 к.с. , задно предаване, тристепенна автоматична трансмисия, макс. скорост168 км/ч, 0 – 100 км/ч за 13,0 сек, разход 12,2 л/100 км.
Opel Ascona A 1.6 S, 1975 г.
Четирицилиндров мотор от сив чугун, работен обем 1584 см³, мощност 75 к.с. задно предаване, тристепенна автоматична трансмисия, макс. скорост 153 км/ч, 0 - 100 км/ч за 15 сек, разход 11 л/100 км.
Статията публикуваме със съкращения, заглавието е на Money.bg
chafeto
на 06.09.2016 в 12:58:55 #1В началото на осемдесетте GM превърна Опел в евтина, долнопробна конфекция. През 1995 се справиха с корозията, но качеството като цяло почти достигна нивото на китайски автомобил